۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اخراج نیمی از کارگران بندر ایلات در دستور کار

مدیریت بندر ایلات قصد دارد نیمی از کارگران را اخراج کند.

سایت عبری داور اعلام کرد که در پی اثرات منفی جنگ، مدیریت بندر ایلات تصمیم دارد که نیمی از کارگران این بندر را اخراج کند. کارگران بندر ایلات در اعتراض به تصمیم مدیریت این شرکت مبنی بر اخراج حدود 60 نفر از 120 کارمند این شرکت، در یک نشست اطلاع رسانی تجمع می‌کنند. این بندر که متعلق به برادران ناکاش است، به عنوان دروازه دریایی جنوبی برای ورود کالا به اسرائیل عمل می‌کند.

در دسامبر گذشته، حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، 80 درصد به درآمد بندر ایلات آسیب زد. در این میان، حتی تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای تضمین آزادی دریانوردی نیز نتوانسته است با این تهدید مقابله کند. اکنون مدیریت بندر تصمیم گرفته است که خسارات وارده را با اخراج کارگران جبران کند.

پیش از شروع جنگ، هیستادروت، از یک اختلاف کارگری در بندر ایلات خبر داد. گفتنی است اتحادیه کارگران حمل و نقل، اتحادیه افسران دریانوردی و منطقه ایلات در هیستادروت کمیته‌های کارگران در بخش‌های مختلف بندر را همراهی می‌کنند.

مدیر بخش دریایی اتحادیه کارگران حمل و نقل هیستادروت، در واکنش به اقدام مدیر بندر گفت: مدیریت بندر تلاش می‌کند با سوء استفاده از شرایط جنگی، به معیشت کارگران در مناطق جنوبی آسیب برساند. تا زمانی که مدیریت بندر متوجه نشود که بندر بدون کارکنان و کارگران خود حق حیات و ادامه فعالیت ندارد، دست از تلاش برنمی‌داریم.

رئیس منطقه ایلات هیستادروت نیز تصریح کرد که اقدام مدیریت بندر غیرقابل درک و تضییع حقوق کارگران است. وی افزود: ما آن را تحمل نخواهیم کرد، آن را نمی‌پذیریم و برای حفظ امنیت شغلی کارکنان تلاش خواهیم کرد.

بندر ایلات ترجیح داد به این موضوع پاسخ ندهد.

 

لینک خبر: https://www.davar1.co.il/497844

→ خواندن مطلب قبلی

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

خواندن مطلب بعدی ←

غصب و اشغال کامل غزه، تاوان 7 اکتبر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *