۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حمله کرد، حزب‌الله به حملات موشکی پاسخ داد.

پس‌ از حملات آخرِ هفته رژیم صهیونیستی به سایت موشکی حزب الله، اندکی پس‌ از نیمه شب یکشنبه، حزب‌الله در اقدامی تلافی جویانه با شلیک موشک به شمال شرق اراضی اشغالی حمله کرد. بنابر گزارش‌ها در ساعات اولیه حداقل 50 راکت پرتاب شد.

چندین هفته است که رژیم صهیونیستی حملات هوایی عمیقی را در خاک لبنان علیه مواضع حزب‌الله ترتیب داده است. بنابر گزارش‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه یک کارخانه تولید تسلیحات حزب‌الله در شهر بعلبک واقع در شمال لبنان را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعای حزب‌الله مبنی‌ بر شلیک 60 راکت به شمال اراضی اشغالی را تصدیق کرد و گفت: حدود 50 راکت وارد خاک اسرائیل شده است. به‌ نظر می‌رسد باقی موشک‌ها در لبنان فرود آمدند.

این رگبار بزرگ موشکی، زنگ خطر را در مناطق شمالی اسنیر و اودم به صدا درآورد. فیلم منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، موشک باران گنبد آهنین را نشان می‌دهد.

پیش‌ از این حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به بمباران یک مکان در شهر بعلبک، دو پایگاه در شمال اراضی اشغالی را با بیش‌ از 60 موشک کاتیوشا مورد اصابت قرار می‌دهد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در حملات اسرائیل به بعلبک، یکی‌ از موشک‌ها به ساختمانی دو طبقه برخورد کرد و سه زخمی برجای گذاشت.

بعلبک که در فاصله 100 کیلومتری از مرز اسرائیل قرار دارد، به‌ عنوان پایگاه حزب‌الله شناخته می‌شود و این چهارمین بار است که رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ با غزه، مواضع حزب‌الله را در بعلبک مورد هدف قرار می‌داد.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/hezbollah-fires

→ خواندن مطلب قبلی

گالانت از لایحه جدید سربازی حمایت نمی‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

اخراج نیمی از کارگران بندر ایلات در دستور کار

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *