۳۰ شهریور ۱۴۰۳

زمین لرزه در شمال اسرائیل

روز شنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.8 ریشتر شمال اراضی اشغالی را در عمق 17 کیلومتری زمین لرزاند.

وزارت انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی صحت خبر زمین‌لرزه را تائید کرد. شهرداری اعلام کرد که هیچ خسارت و تلفاتی در اثر این زمین‌لرزه گزارش نشده است.

پس‌ از زلزله، ساکنان حیفا، منطقه شارون و جلیل سفلی از لرزش شیشه‌ها خبر دادند، گفتنی است که این حادثه، در پی زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر که چند هفته گذشته در چندین منطقه حس شد، به وقوع پیوست. این حادثه موجب شد تا در سراسر جردن دستور تخلیه ساکنان صادر شود.

یکی‌ از ساکنان گفت: مانند یک موج بود. به‌ نظر می‌رسید چیزی دور ما می‌چرخد و سپس صندلی و زمین حرکت کردند و وسایل روی میز شروع به لرزیدن کرد.

سرزمین اشغالی همواره با زلزله‌های کوچکی همراه است، اما به‌ نظر می‌رسد این لرزش‌ها، زمین‌لرزه بزرگی را در پی داشته باشد. باتوجه به گزارشی که پس‌ از کنترل دولتی در ماه ژانویه منتشر شد، موضوع فعلی اسرائیل یک زلزله قوی است که دولت برای آن به‌ اندازه کافی آمادگی ندارد.

در حال‌ حاضر تنها 35 درصد از ساختمان‌ها، 40 درصد از بیمارستان‌ها و 5 درصد از مدارس آسیب‌پذیر، مقاوم‌سازی شده‌اند. در کمیته مشترک بین وزارتی زلزله، تنها سه نفر مشغول به فعالیت دائمی هستند که فاقد اختیار قانونی برای اجرای صلاحدید و دستورالعمل‌ها هستند.

به گفته کارشناسان، اسرائیل در امتداد خط گسل سوریه-آفریقا قرار گرفته است و سابقه وقوع یک زلزله‌ بزرگ در هر صد سال را دارد، آخرین بار در سال 1927 سرزمین اشغالی لرزید. این زمین لرزه به بزرگی 6.2 ریشتر بود و حدود 500 کشته و 700 زخمی بر جای گذاشت. 90 سال قبل، زلزله بزرگ دیگری در اول ژانویه 1837 به بزرگی 6.5 ریشتر در گالیله نزدیک سافد رخ داد. تخمین زده می‌شود که به دلیل رانش زمین در زلزله بعدی، چیزی بین 6000 تا 7000 نفر کشته شوند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-793363

→ خواندن مطلب قبلی

یاییر گولان در تظاهرات مردمی: کشور رو به نابودی است.

خواندن مطلب بعدی ←

یورش شهرک نشینان به زیارتگاه‌های اسلامی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *