۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گالانت از لایحه جدید سربازی حمایت نمی‌کند

یوآو گالانت وزیر دفاع اعلام کرد که از پیش‌نویس قانون سربازی مبنی بر معافیت خریدیم حمایت نخواهد کرد و آن را به کنست ارئه نمی‌کند.

Capture 85

گالانت اعلام کرد: سه شنبه آینده پیشنهادی برای تصویب در مورد خدمت سربازی توسط نخست وزیر و به پیشنهاد او به دولت ارائه می‌شود. هیچ کدام از بخش‌های ائتلاف و نهادهای امنیتی تحت رهبری من، لایحه آن را ارائه نمی‌کنند. من از طرحی که در حال شکل‌گیری است حمایت نخواهم کرد.

وی همچنین افزود که هنوز زمان برای گفت‌وگو با یکدیگر و طرح یک پیشنهاد مشترک وجود دارد. من بار دیگر از نخست وزیر و وزیر بنی گانتز می‌خواهم که از زمان باقی مانده استفاده کنند و در مورد قانون خدمت وظیفه به نفع ارتش و کشور اسرائیل به اجماع گسترده‌ای برسند.

کانال 7 عبری گزارش داد که امروز یکشنبه، روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که در دیداری که بین وزیر دفاع، آریه دری، رئیس شاس و بنی گانتز، وزیر اردوگاه دولتی، در مورد موضوع استخدام خریدی (ارتدوکس افراطی) برگزار شد، پیش‌نویس قانون جدید برای بحث مطرح شد.

بر اساس این پیش‌نویس، هیچ هدفی برای استخدام خریدی مشخص نشده است و معافیت از خدمت سربازی از 26 سال به 35 سال افزایش می‌یابد. علاوه بر این، هیچ مجازات کیفری اعمال نخواهد شد.

مضافا اینکه یک گردان خدماتی اختصاصی برای خریدی‌ها در کنار گسترش خدمت در سازمان‌های امداد و نجات و ادارات دولتی ایجاد خواهد شد.

این پیش‌نویس اهداف استخدام و یا نوع خدماتی را که خریدی‌ها (ارتدوکس‌های افراطی) طبق قانون جدید دریافت خواهند کرد، مشخص نکرده است.

رئیس اپوزیسیون یایر لاپید در واکنش به این گزارش گفت: قانون فراری که این هفته معرفی می‌شود، چهره وحشتناک‌ترین دولت تاریخ کشور است: دروغ؛ مسئولیت‌گریزی؛ تبعیض بین خون و خون. شرم آور است پس از شش ماه جنگ دردناک، ارتش اسرائیل کمبود سرباز دارد، ذخیره‌ها در حال فروپاشی هستند، هر روز کشته یا زخمی می‌شوند درحالی که دولت ده‌ها هزار جوان را از خدمت سربازی معاف می‌کند. همکاری با این دولت مشارکت در این ننگ است.

نماینده کنست متان کاهنا نیز گفت: چطور می‌توانید پیشنهادی را ارائه کنید که کاملا از واقعیت جداست؟ چگونه می‌توان با یک دست بار خدمت را بر دوش سربازان گذاشت و با دست دیگر معافیت را برای عده‌ای تعمیم داد؟

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/632859

→ خواندن مطلب قبلی

یورش شهرک نشینان به زیارتگاه‌های اسلامی

خواندن مطلب بعدی ←

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *