۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انزوای رژیم جنایتکار صهیونیستی

تصمیمات و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه روزبه‌روز به انزوای این رژیم و تیره شدن روابط با متحدانش می‌افزاید.

چندین هفته پس‌ از عملیات طوفان‌ الاقصی، بسیاری از سیاستمداران جهان با رفتاری روشنفکرانه با توجه به وضعیتی که رژیم صهیونیستی در آن قرار گرفته بود از آن حمایت می‌کردند اما در حال حاضر اوضاع طور دیگری است و اسرائیل به سمت انزوای سیاسی پیش می‌رود. برای مثال از میان کسانی‌ که در ابتدا از رژیم‌ صهیونیستی حمایت کردند، آمریکا بسیار فراتر رفت و قول داد که تمام تسلیحات و مهمات مورد نیاز رژیم صهیونیستی را در اختیار  اسرائیل قرار می‌دهد، علاوه‌ بر این تصریح کرد که یک ناو هواپیمابر و نیروهای آمریکایی را به منطقه منتقل می‌کند.

همچنین از همان ابتدا، دولت آمریکا اصرار داشت که اسرائیل با برنامه‌ریزی جنگ، یک طرح قابل اجرا با حداقل تلفات غیرنظامیان برای جنگ ارائه کند. اما نخست ویزر رژیم صهوینیستی، بنیامین نتانیاهو، این پیشنهاد را رد کرد.

اورشلیم پست در ادامه افزود: در حال حاضر نتیجه فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تخریب گسترده خانه‌ها و ساختمان‌های عمومی شهر غزه است، بیش‌‍ از یک میلیون غیرنظامی آواره شده‌اند و هرج و مرج زیادی به بار آمده است.

به اقرار اسرائیل، تعداد غیرنظامیانی که بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند از مرز 30000 نفر گذشته است که حداقل یک سوم این آمار متعلق به کودکان است.

اگرچه رژیم صهیونیستی سعی می‌کند تا جنایات خود را به بهانه انتقام و حملات تلافی جویانه توجیه کند اما جهان طور متفاوتی به وضعیت نگاه می‌کند و این مسئله پیش زمینه‌های انزوای اسرائیل در جهان را رقم می‌زند.

واکنش اولیه رژیم صهیونیستی به تقاضا برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه یک نه قاطع بود. اما مواجهه با فشارهای بین‌المللی حداقل تا آزادی گروگان‌هایش، این رژیم را مجبور به پذیرش کرد. این در حالی است که جامعه بین المللی نگران مشکل گرسنگی و سوء تغذیه در نوار غزه است اما رژیم صهیونیستی همواره استدلال می‌کند که وضعیت تا این حد اسف‌بار نیست.

به همین دلائل دولت آمریکا و سایر بازیگران بین‌المللی در تلاش هستند تا رژیم جنایتکار صهیونیستی را از حمله برنامه‌ریزی شده به رفح منصرف کنند. رفح، آخرین شهر غزه است که تاکنون از عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دور مانده است و در حال حاضر بیش‌ از یک میلیون آواره غزه در چادرها و اسکان‌های موقت رفح زندگی می‌کنند.

به همین ترتیب وخامت روابط رژیم صهیونیستی با دولت آمریکا و انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی به بدترین شرایط ممکن رسیده است و این متأثر از فعالیت‌های اسرائیل در نوار غزه و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. با این حال در این هفته یک هیأت از نمایندگان رژیم صهیونیستی به ریاست ران درمر، وزیر امور راهبردی و تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی به واشنگتن سفر خواهند کرد تا با مقامات آمریکایی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی‌ بر حمله به رفح گفت‌وگو کنند.

انزوا
رون درمر

با اینکه انتظار می‌رود آمریکا با این تصمیم مخالفت کند اما درمر پنجشنبه گذشته در پادکست اسرائیل تایمز تصریح کرد: این اتفاق می‌افتد، حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بجنگد. حتی اگر تمام دنیا از جمله ایالات متحد آمریکا از اسرائیل دوری کند، ما تا پیروزی در نبرد خواهیم جنگید.

اورشلیم پست درباره برون رفت از انزوای سیاسی رژیم نوشت: آنچه که اسرائیل برای از بین بردن انزوای فزاینده خود به آن نیاز دارد، تغییر ذهنیت اساسی است که تنها با تغییر دولت در اورشلیم امکان پذیر است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/opinion/article-793521

→ خواندن مطلب قبلی

شورای دانش آموزی تهدید به اعتصاب کرد

خواندن مطلب بعدی ←

حمله نوجوان یهودی به راننده اتوبوس فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *