۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اوضاع نابسامان سالمندان در اسرائیل

روزنامه اسرائیلی از وضعیت نابسامان سالمندان در اسرائیل خبر داد.

بر اساس نظرسنجی که توسط هیستادروت (اتحادیه کارگری اسرائیل) برای امور مصرف کنندگان و هیستادروت برای بازنشستگان انجام شده است، بیش از 100000 مستمری بگیر، حدود 9 درصد از سالمندان در اسرائیل، در طول جنگ نیازمند کمک برای خرید غذا یا تهیه یک وعده غذایی گرم بودند.

بر اساس این نظرسنجی که در ماه ژانویه از طریق موسسه ژئوکارتوگرافی در میان حدود 540 پاسخ دهنده 65 سال و بالاتر انجام شد، حدود یک چهارم از سالمندان در اسرائیل برای دریافت پاسخ پزشکی، مشکل داشتند. 16 درصد در گرفتن قرار ملاقات با پزشکان، 7 درصد برای خرید دارو، 7 درصد برای مراجعه به پزشک، 6 درصد برای گرفتن آزمایش، 4 درصد برای گرفتن نسخه مشکل داشتند.

اگرچه 77 درصد از سالمندان در اسرائیل از امکان سفارش آزمایش یا پزشک به خانه خود آگاه هستند اما تنها حدود 8 درصد از آنها از این گزینه استفاده کردند. در میان افراد 75 ساله و بالاتر، 13 درصد، در میان افراد کم درآمد، 13 درصد و در جامعه عرب، 20 درصد از این گزینه استفاده کردند.

13 درصد از سالمندان پس از اورژانس احساس نیاز به کمک روانی داشتند. 3 درصد از آنها به صندوق‌های بیمه سلامت، 1 درصد به سازمان‌های بهزیستی، 1 درصد به مرکز مددکاری سالمندان و 5 درصد احساس نیاز به کمک‌های روانی داشتند اما نمی‌دانستند به چه کسی مراجعه کنند.

این نظرسنجی همچنین میزان آشنایی سالمندان با فناوری را بررسی کرد. 37 درصد نمی‌دانستند چگونه از ابزارهایی برای انتقال پرداخت یا برداشت وجه استفاده کنند و 58 درصد اذعان کرده‌اند که از آنها در حوزه مصرف گرایی کلاه‌برداری شده است.

رئیس هیستادروت بازنشستگان، گفت: این یک نظرسنجی منحصر به فرد است که برای بررسی امنیت 1.25 میلیون سالمند در اسرائیل در طول جنگ از جمله تغذیه، پزشکی، بهداشت و سلامت طراحی شده است.

کورن افزود: حمایت روانی بخشی از سالمندان در مواقع اضطراری نیاز به تقویت فوری دارد و تلاش محوری برای رفع شکاف‌های احساس امنیت در شرایط اضطراری در اولویت اقدام است.

 

لینک خبر: https://www.davar1.co.il/498815

→ خواندن مطلب قبلی

پوریم با خانواده گروگان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

شورای دانش آموزی تهدید به اعتصاب کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *