۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شکست مذاکرات آتش بس در قطر

مذاکرات درباره آتش بس در قطر شکست خورد.

شبکه 12 عبری امروز سه شنبه گزارش داد که اعضای حرفه‌ای تیم مذاکره کننده اسرائیل پس از شکست مذاکرات آتش بس در غزه و تبادل اسرا بین حماس و رژیم اشغالگر اسرائیل، دوحه را ترک کرده و به تل آویو بازخواهند گشت.

این کانال مدعی شد که بازگشت تیم مذاکره کننده اسرائیلی پس از رد پیشنهاد آمریکا برای معامله با اشغالگران اسرائیلی توسط حماس و پس از تصویب طرح پیشنهادی اسرائیل که شامل آزادی تعداد بیشتری از اسرای فلسطینی به ازای هر زندانی اسرائیلی در غزه است، صورت می‌گیرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که دیوید بارنیا، رئیس سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) به تیم مذاکره کننده متشکل از نمایندگان موساد، سرویس امنیت عمومی (شین بت) و آمان دستور داد دوحه را ترک کرده و به تل آویو باز گردند.

این رسانه‌ها به نقل از یک مقام سیاسی ناشناس نوشت که بنیامین نتانیاهو، رئیس دولت اسرائیل، خط قرمزهایی را تعیین کرد که مشخص بود پیشرفت در مذاکرات امکان‌پذیر نیست.

روز سه‌شنبه، اسرائیل، حماس را متهم کرد که در مذاکرات غیرمستقیم خواسته‌های «جعلی» را مطرح کرده است. در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است که این خواسته‌ها نشان می‌دهد که جنبش برای رسیدن به توافق اهمیتی ندارد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-diplomatic/2024_q1/Article-c423eedb70a7e81027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات در بنی براک علیه قانون معافیت خریدی

خواندن مطلب بعدی ←

هشدار درباره 3000 بمب منفجر نشده در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *