۳۱ شهریور ۱۴۰۳

هشدار بلینکن به گالانت درباره عملیات نظامی در رفح

بلینکن به گالانت در مورد خطرات حمله به رفح هشدار داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه در نشستی در واشنگتن به یوآو گالانت درباره خطرات حمله به رفح هشدار داد و بار دیگر بر رد چنین عملیات نظامی گسترده‌ای از سوی ایالات متحده تاکید کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای توضیح داد که بلینکن بر حمایت ایالات متحده برای تضمین شکست حماس، از جمله در رفح، تاکید کرد، اما او مخالفت خود را با عملیات زمینی در مقیاس بزرگ در رفح ابراز کرد.

این سخنگو گفت: وزیر آمریکایی بر وجود گزینه‌هایی غیر از تهاجم زمینی گسترده به رفح تأکید دارد که امنیت اسرائیل را بهتر تضمین می‌کند و از غیرنظامیان فلسطینی محافظت می‌کند.

دیدار بین بلینکن و گالانت روز دوشنبه در مقر وزارت خارجه در واشنگتن، ساعاتی پس از آن که اسرائیل سفر یک هیأت بلندپایه به واشنگتن را لغو کرد، برگزار شد.

اسرائیل در اعتراض به عدم استفاده واشنگتن از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از صدور قطعنامه‌ای که خواستار آتش بس در غزه شده بود، این سفر را لغو کرد.

میلر پیش از دیدار دو وزیر به خبرنگاران گفت: من مطمئن هستم که راه‌های دیگری برای ابراز نگرانی‌های خود خواهیم یافت.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که این نوع تهاجم در مقیاس بزرگ یک اشتباه است، نه تنها به دلیل آسیب‌هایی که به غیرنظامیان وارد کند بلکه هزینه آن نیز بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر حدود 1.4 میلیون نفر در رفح زندگی می‌کنند و اسرائیل برنامه منسجمی برای تخلیه ارائه نکرده است.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article

→ خواندن مطلب قبلی

صندوق ثروت نروژ، شرکت‌های اسرائیلی را در فهرست سیاه سرمایه‌گذاری قرار داد

خواندن مطلب بعدی ←

انصراف 25 کشور جهان از حضور در نمایشگاه گردشگری اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *