۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جرایم جنسی در هتل‌های محل اسکان تخلیه شدگان

کانال 12 عبری از جرایم جنسی در هتل‌های محل اسکان تخلیه شد‌گان خبر داد.

کانال 12 اسرائیل اذعان کرد، نیم سال از تخلیه ده‌ها هزار نفر از ساکنان می‌گذرد و از بحث نظارت ویژه با هدف جلوگیری از خشونت و سوءاستفاده جنسی در مکان‌های اسکان تخلیه‌شدگان که روز سه‌شنبه در کنست برگزار شد، به نظر می‌رسد که خشونت و سوءاستفاده جنسی همچنان ادامه دارد.

داده‌های افشا شده در این جلسه، نشان داد که از 12 پرونده تجاوز جنسی که مطرح شده، تنها نیمی از متهمان دستگیر شده‌اند.

در بحث کمیته ارتقای وضعیت زنان و برابری جنسیتی، تمنو شتا، نماینده کنست پاسخ مناسبی در مورد حفاظت از تخلیه‌شدگان و اینکه واقعاً مسئول آن چه کسی است، دریافت نکرد.

یاکوف سلا از مجمع پیشگیری از تجاوزات جنسی در کنست نیز داده‌های وحشتناکی را ارائه کرد و افزود: ما از 10 هتل بازدید کردیم و در همه آنها زنان و کودکان مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. ابتدا ادعا کردیم که به کسی تجاوز نشده است، اما وقتی وارد شدیم و همه را بررسی کردیم، متوجه شدیم که تجاوزها به کودکان بسیار بیشتر است.

بازرس دانا بن زوی، رئیس بخش قربانیان جنایات پلیس، اظهار داشت: 12 پرونده تجاوز جنسی تشکیل شده، 6 مورد مظنون دستگیر و در 4 مورد کیفرخواست تشکیل شده است.

شورای ایمنی کودک گفت که از زمان بحث قبلی مسائلی مانند امنیت هتل‌ها هنوز حل نشده و هیچ راه حل واقعی ارائه نشده است و با تلاش نمی‌توانیم از کودکان محافظت کنیم.

نماینده وزارت رفاه گفت: 80 مورد خشونت خانگی و 75 مورد تجاوز جنسی گزارش شده است. از نظر آسیب پذیری، موارد زیادی وجود دارد که عاملان آن از داخل جامعه و بسیاری از این موارد بین نوجوانان در هتل هستند. دو مورد تجاوز جنسی یک کارمند هتل و یک راننده شاتل وجود دارد. 93 درصد موارد جنسی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. پرونده‌های تجاوز به افراد زیر سن قانونی 52 مورد تجاوز جنسی بود که با تایید کمیته معافیت به پلیس گزارش نشد.

نماینده کنست جلسه را خاتمه داد و خطاب به نمایندگان وزارتخانه‌های دولتی و نماینده دفتر نخست‌وزیری گفت: اقدامات ساده‌ای را انجام دهید که امنیت تخلیه‌شدگان را افزایش می‌دهد. برای محافظت از تخلیه‌شدگان و امنیت جسمی و روحی آنها یک طرح را تنظیم کنید و به ما ارائه دهید. ما در بحث امروز متوجه شدیم که هیچ طرح ملی واحدی برای امنیت هتل‌ها وجود ندارد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-israel/2024_q1/Article-5164696acca7e81026.htm

→ خواندن مطلب قبلی

ارتش اسرائیل ترور مروان عیسی را تایید کرد

خواندن مطلب بعدی ←

صدها شکایت علیه قضات رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *