۳۱ شهریور ۱۴۰۳

خلف وعده دولت در استخدام زنان در پست‌های کلیدی

سایت روزنامه اقتصادی گلوبز در گزارشی نوشت: دولت، زنان را در پست‌های کلیدی خدمات ملکی استخدام نمی‌کند.

طبق این گزارش، در اکتبر 2020، قطعنامه 454 دولت اسرائیل در مورد طرح استخدام زنان در خدمات ملکی تصویب شد. در این تصمیم تحت عنوان «کارمندان ارشد» آمده است که دولت یک هدف برای استخدام زنان به میزان حداقل 50 درصد در پست‌های ارشد کارکنان، از جمله در پست‌های مدیریتی تعیین می‌کند. اکنون کمیسیون خدمات ملکی تصریح می‌کند که اصلاً چنین هدفی وجود ندارد؛ نه در رابطه با رتبه ارشد در خدمات ملکی و نه در رابطه با رتبه خاصی که به عنوان “کارمندان ارشد پیشرو” شناخته می‌شود.

این موضع به مناقشه‌ای تبدیل و به دادگاه منطقه‌ای کار در اورشلیم ارائه شد.

هسته اصلی مناقشه در این زمینه در این سوال نهفته است که چه گروهی مرجع رسیدگی به بررسی صلاحیت زنان در پست‌های مدیریتی است؟

گالی سینگر، وکیل دادگستری گفت: با توجه به اقلیت زنان در بالاترین پست‌های خدمات ملکی، دولت در یک تصمیم اختصاصی در اکتبر 2020، هدف مشخص و روشنی را تعیین کرد که 50 درصد زنان در کارمندان ارشد پیشرو در خدمات ملکی باشند.

بنابراین، بسیار جدی و نگران کننده است که دولت نه تنها اهدافی را که تعیین کرده است اجرا نمی‌کند، بلکه حتی وجود آنها را انکار می‌کند. وی افزود: برای ارتقای نمایندگی زنان در پست‌های ارشد و مراکز تصمیم گیری، صرفا تعیین اهداف چشمگیر 50 درصدی کافی نیست، بلکه باید آنها را اجرایی کرد.

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001474759

→ خواندن مطلب قبلی

ساعار: اسرائیل در جنگ گرفتار شده است

خواندن مطلب بعدی ←

تعلیق سخنگوی رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *