۳۱ شهریور ۱۴۰۳

درخواست فوری 50 مقام ارشد برای بازداشت نتانیاهو

50 مقام ارشد اقتصادی، دانشگاهی و اعضای سابق نهادهای امنیتی خواستار زندانی شدن نتانیاهو هستند.

بیش از 50 شخصیت بلندپایه در دنیای تجارت، دانشگاه، فن‌آوری پیشرفته و اعضای سابق مقامات نظامی، خواستار بازداشت فوری نخست‌وزیر نتانیاهو به دلیل ترجیح منفعت شخصی خود بر منافع کشور شدند.

مقامات ارشد نامه فراخوانی را برای ارسال بازرس امضا کردند تا فوراً نتانیاهو را مطابق قانون اساسی دستگیر کند. آنها از دادگاه خواستند بدون تأخیر در مورد این موضوع تصمیم گیری کند.

در نامه مقامات ارشد آمده است:

ما امضاکنندگان زیر به صلاحیت و توانایی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو برای رهبری اسرائیل در تصمیمات سنگین پیرامون ادامه جنگ و فردای آن ابراز بی‌اعتمادی می‌کنیم. این بیانیه به این دلیل است که نتانیاهو، منافع شخصی خود در ادامه جنگ را بر منافع ملی برای به تعویق انداختن محاکمه جنایی و فرار از تهدید افکار عمومی ترجیح می‌دهد.

شهروندان اسرائیل که نزدیک به نیم سال است در یک واقعیت خونین زندگی می‌کنند، حق دارند مطمئن باشند که تصمیمات مربوط به معامله و جنگ صرفاً بر اساس ملاحظات منافع به نفع کشور اتخاذ می‌شود. ما در مورد مسائل مختلف موضعی اتخاذ نمی‌کنیم، آنچه برای ما مهم است فرآیند تصمیم گیری است.

ما با یک دوراهی سرنوشت ساز در هدایت جنگ و تأمین آینده و مقاومت اسرائیل پس از 7 اکتبر مواجه هستیم. دخالت نتانیاهو در سیستم قضایی، اجرای قانون را محدود می‌کند، در شرایط کنونی راه حل قابل اجرایی وجود ندارد زیرا واضح است که نمی‌توان از دخالت او به عنوان نخست وزیر در مدیریت روزانه و جاری کشور جلوگیری کرد.

بسیار مهم است تا کل افکار عمومی اسرائیل بدانند که ملاحظات مربوط به معامله ربوده‌شدگان و فداکاری عظیمی که در جنگ لازم است ضروری است و هیچ شکی نیست که منافع شخصی یک متهم جنایتکار (نتانیاهو) که در حال سوء استفاده است، راه را برای رهبر یا رهبرانی بهتر می‌بندد، ما از مشاور حقوقی دولت انتظار داریم که دوره مسئولیت او را به دلیل تضاد منافع سلب صلاحیت کند یا به نزدیکان نتانیاهو دستور دهد که به سمت نخست وزیری ادامه دهند. اگر این موضوع به دیوان عالی کشور اعلام شود، انتظار داریم دادگاه بدون تاخیر بی‌مورد در این مورد تصمیم گیری کند، زیرا این، موضوع مرگ و زندگی است.

در نامه مقامات توضیح داده شده است که چگونه اخیراً حداقل در دو نوبت، نتانیاهو از دادگاه خواسته است تا روند محاکمه خود را به حالت تعلیق درآورد، در حالی که از جنگ به عنوان توجیهی برای درخواست‌های خود استفاده می‌کند.

دوو موران، یانکی مارگالیت، یهودا و دیتا برونیتسکی، دریافت کنندگان جایزه اسرائیل برای صنعت، سپهبد سابق دان هالوتز، سرهنگ نمرود شافر، سرهنگ گای تزور، سرتیپ گیورا اینبار، سرتیپ رون کاتاری، سرتیپ اوفر لاپیدوت ، سرتیپ هایم گوفان، سرهنگ یوسی لانگوتسکی و رئیس بازنشسته ستاد ارتش، آلیک ران برنده جایزه اسرائیل و رئیس آکادمی علوم پروفسور دیوید هارل، و استادان ریوکا کرمی و فرانسیس ردای از امضا کنندگان این بیانیه هستند.

 

لینک خبر: https://finance.walla.co.il/item/3653953

→ خواندن مطلب قبلی

فراگیری بحران در صنعت ساخت‌وساز و مشاغل مرتبط با آن

خواندن مطلب بعدی ←

روزنامه حسیدی علیه صهیونیسم مذهبی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *