۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طعنه هرتزوگ به نتانیاهو: آمریکا بهترین دوست اسرائیل است

هرتزوگ در دیدار با اعضای کنگره، آمریکا را بهترین دوست اسرائیل توصیف کرد.
Capture 173
هرتزوگ در دیدار با اعضای کنگره

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل، امروز (پنج‌شنبه) با هیأتی از اعضای کنگره از حزب دموکرات دیدار کرد. وی گفت: آمریکا دوستی بهتر از اسرائیل و اسرائیل دوستی بهتر از آمریکا ندارد. هرتزوگ پیامی ضمنی به نتانیاهو ارسال کرد و گفت: اتحاد با ایالات متحده مثل همیشه قوی است و جایگزینی ندارد.

رئیس جمهور اسرائیل افزود: بایدن بهترین دوست اسرائیل است. وقتی میزبان او بودیم، عشق او را به مردم اسرائیل و کشور اسرائیل دیدم. همه ما باید درک کنیم که اهداف مشترکی داریم.

من به دوستان خود در آمریکا و به مردم اسرائیل می‌گویم که رابطه ما با ایالات متحده ضروری و برای رفاه ملت‌هایمان حیاتی است و ما باید بر ارتقا و تقویت این روابط تمرکز کنیم. این پیوند پیوندی منحصر به فرد است. ما با هم به طور خستگی‌ناپذیر همکاری می‌کنیم تا ربوده‌شدگان را به خانه‌هایشان بازگردانیم.

بحران بین اورشلیم و واشنگتن در شرایطی تشدید شد که آمریکایی‌ها تصمیم شورای امنیت سازمان ملل را در خصوص درخواست آتش‌بس فوری در غزه تا پایان ماه مبارک رمضان وتو نکردند. این اولین بار از زمان آغاز جنگ بود که ایالات متحده تصمیمی را در مورد درخواست آتش بس وتو نکرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیش از رای گیری تهدید کرد که اگر آمریکا تصمیم آتش بس را وتو نکند، مانع عزیمت هیأت اسرائیلی به واشنگتن برای گفتگو در مورد رفح خواهد شد.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی درباره عدم اعمال حق وتو گفت: رای ما تغییری در سیاست ما ایجاد نمی‌کند، ما همچنان از آتش‌بس به عنوان بخشی از معامله گروگان‌ها حمایت می‌کنیم.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/e1vl8-903996040/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

روزنامه حسیدی علیه صهیونیسم مذهبی

خواندن مطلب بعدی ←

مانع تراشی نتانیاهو برای دستیابی به توافق آتش بس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *