۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ارتش، نمایش هوایی روز استقلال را لغو کرد

تارنمای وای نت: ارتش، نمایش هوایی در جشن روز استقلال را لغو کرد.

در پایان رایزنی که شب گذشته (پنجشنبه) بین سرهنگ دوم هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش و یوآو گالانت وزیر دفاع برگزار شد، تصمیم گرفته شد که جشن‌های نظامی امسال در روز استقلال لغو شود و به همین دلیل نمایش هواپیمای نیروی هوایی و ناوگان در ایلات برگزار نمی‌شود.

این تصمیم با توجه به ادامه جنگ در نوار غزه و شمال، موضوع 134 ربوده شده در اسارت حماس و هزاران نفر از اعضای خانواده شهدا و مجروحان اتخاذ شد.

ارتش اسرائیل پس از بحث و تبادل نظر در ارتش، با توجه به تمرکز ارتش بر جنگ و توصیه فرمانده نیروی دریایی و فرمانده نیروی هوایی، این تصمیم را اعلام کرد. مراسم تجلیل از سربازان برجسته در منزل رئیس جمهور برگزار می‌شود.

در روز بزرگداشت کشتگان نیروهای مسلح اسرائیل مانند هر سال نمایش هوایی در سازه مفقودی بر فراز کوه پیلوتز و کوه هرتزل در اورشلیم انجام خواهد شد. تصمیم ارتش اسرائیل و وزیر دفاع مغایر با جشن‌های برگزاری دولت و بسیاری از شهرداری‌ها است که تصمیم گرفته‌اند روز امسال روز استقلال را جشن بگیرند.

انتظار می‌رود این بار در سایه جنگ و ترومای 7 اکتبر، گذر بین رویدادهای یادبود و روز استقلال بیش از هر سال پربارتر و احساسی‌تر باشد. بسیاری از مقامات محلی هنوز در حال بحث در مورد چگونگی ادامه هستند و هنوز تصمیمی در مورد اینکه رویدادهای امسال چگونه برگزار خواهند شد، گرفته نشده است. به عنوان مثال، تل آویو، اورشلیم، بئر شوع، نتانیا، اشکلون، اشدود، رامت گان، لود و شهرهای دیگر در حال بررسی این هستند که آیا رویدادهای جشن را کاهش دهند یا به طور کلی لغو کنند.

در این مرحله برخی از مسئولین قصد دارند مانند هر سال جشنی برگزار کنند و در برخی شهرها تصمیم گرفته‌اند از اهالی بپرسند که چگونه برگزاری مراسم روز استقلال را برگزار کنند. به عنوان مثال، در Rishon Lezion، ساکنان تصمیم گرفتند که جشن‌ها را فقط برای کودکان برگزار کنند.

شهرداری اورشلیم، جایی که تصمیم برای برگزاری راهپیمایی باشکوه Adlaiida در پوریم انتقادات زیادی را از سوی شهروندان و خانواده‌های ربوده‌شدگان به دنبال داشت و ادعا می‌کردند که اکنون زمان برگزاری جشن‌های پر زرق و برق در خارج از شهر نیست، اعلام کرد که در حال حاضر بحث‌هایی را درباره روز استقلال برگزار می‌کند. شهرداری گفت: این تفاهم وجود دارد که امسال مراسم باید با حساسیت و درک احساسات خانواده ربوده‌شدگان، کشته شدگان، مجروحان و تخلیه شدگان برگزار شود.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/hjbd5vn1a#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

محبوبیت روز افزون گانتز در نظرسنجی جدید

خواندن مطلب بعدی ←

ادبیات تند مقامات آمریکایی در دیدار با گالانت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *