۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مانع تراشی نتانیاهو برای دستیابی به توافق آتش بس

رئیس موساد و دیگر اعضای کابینه، نتانیاهو را به مانع تراشی برای دستیابی به آتش بس متهم کردند.

Capture 175

دیوید بارنیا رئیس موساد اسرائیل به نتانیاهو و سایر اعضای کابینه جنگ اطلاع داد که احتمال پیشرفت در مذاکرات با حماس وجود دارد و بهای آن نشان دادن انعطاف پذیری در موضوع بازگشت ساکنان شمال نوار غزه است.

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو ضمن مخالفت با درخواست بارنیا، دستور آماده شدن برای عملیات نظامی در رفح را صادر کرد.

به گزارش کانال 12 عبری که این خبر را جمعه منتشر کرد، بارنیا گفت که فکر راه حلی جدید، الزامی و ممکن است و بازگرداندن 40 زندانی اسرائیلی زنده به این تلاش می‌ارزد.

وزیران بنی گانتز و گادی آیزنکوت از موقعیت رئیس موساد و ران درمر وزیر امور استراتژیک حمایت کردند.

از سوی دیگر، یوآو گالانت، وزیر دفاع و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر، مدعی شدند که اکنون زمان انعطاف پذیری نیست و باید به سمت رفح بدون اعلام علنی برای ارائه امکان تلاش بیشتر آمریکا برای پیشبرد مذاکرات و دادن فرصتی برای نتیجه گیری حمله کرد.

نتانیاهو معتقد بود که اعضای کابینه جنگ نمی‌دانند چگونه باید مذاکرات محکمی انجام دهند و با رد موضع رئیس موساد، بارنیا، خواستار آماده شدن برای عملیات نظامی در رفح و اعلام عمومی این موضوع شد.

نتانیاهو روز پنجشنبه در دیدار با خانواده های سربازان بازداشت شده در نوار غزه گفت: ما برای رفح آماده می‌شویم و من شخصا مذاکرات را مدیریت می‌کنم.

این کانال به نقل از یک منبع سیاسی ناشناس گفت: باید به مردم گفت که ارائه نکردن پیشنهاد اسرائیل در این زمان به معنای دفن قرارداد گروگان‌ها برای مدت طولانی است.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-diplomatic/2024_q1/Article-a4f1faf4c468e81027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

طعنه هرتزوگ به نتانیاهو: آمریکا بهترین دوست اسرائیل است

خواندن مطلب بعدی ←

محبوبیت روز افزون گانتز در نظرسنجی جدید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *