۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیشنهاد گالانت برای استقرار نیروهای عربی در غزه

گالانت، به آمریکا طرح استقرار نیروی نظامی عربی در غزه را پیشنهاد کرد.
گالانت در دیدار با بلینکن
گالانت

رسانه‌های اسرائیل فاش کردند که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در این هفته در جریان سفر خود به واشنگتن طرح استقرار نیروهای عربی در نوار غزه را پیشنهاد کرد.

ایده اسرائیل مورد حمایت ایالات متحده است و این نیرو مسئول اجرای قانون و نظم در غزه و تامین امنیت کاروان‌های کمک خواهد بود.

یک مقام اسرائیلی گفت: چنین اقدامی به جای حماس، هیأت حاکمه در منطقه ایجاد می‌کند و مشکل فزاینده اسرائیل با آمریکا در مورد وضعیت انسانی غزه را حل خواهد کرد.

به گفته این مقام اسرائیلی، نیروهای عربی تنها برای یک دوره انتقالی محدود در غزه خواهند ماند و مسئولیت ایمن سازی اسکله دریایی موقتی که آمریکا در سواحل غزه خواهد ساخت، حفاظت از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه و اطمینان از دسترسی آنها به غزه را بر عهده خواهند داشت.

گالانت از ایالات متحده خواست تا برای ایجاد این نیروی چند ملیتی همکاری کند و به آمریکایی‌ها اطمینان داد که این امر مستلزم حمایت سیاسی و مادی است و نیازی به اعزام سربازان آمریکایی به غزه نیست.

به گزارش وب سایت عبری والا، این مقام اسرائیلی خاطر نشان کرد که مقامات ارشد ارتش اسرائیل در هفته‌های اخیر این موضوع را با نمایندگان سه کشور عربی از جمله مصر در میان گذاشته‌اند.

این پیشرفت پس از بازدید اعضای ارتش اسرائیل از کشورهای عربی صورت گرفت. این مقام مسئول گفت: در پیشبرد این طرح پیشرفت‌هایی هم از نظر آمادگی دولت آمریکا و هم از نظر استقبال کشورهای عربی از این ایده وجود دارد.

گالانت پس از بازگشت از واشنگتن، نخست وزیر نتانیاهو، کابینه جنگ و رئیس ستاد ارتش را در جریان این موضوع قرار داد.

انتظار می‌رود گالانت و دیگر مقامات ارشد وزارت دفاع اسرائیل برای تقویت ابتکار عمل، مذاکرات بعدی را در این زمینه با ایالات متحده و کشورهای عربی انجام دهند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در قاهره با وزرای خارجه تعدادی از کشورهای عربی در این باره گفت‌وگو کرد.

به گفته وی، مصر اصلی‌ترین کشوری است که با این ایده سروکار دارد، اما این امر مستلزم مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین است. این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد که این یک ایده خلاقانه است، اما احتمال اجرایی شدن آن در کوتاه مدت به دلیل مخالفت نتانیاهو با مداخله تشکیلات خودگردان فلسطینی در غزه کم است،

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3654209

→ خواندن مطلب قبلی

بدبینی 61 درصد اسرائیلی‌ها نسبت به دستیابی به اهداف جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

آرژانتین انتقال سفارت به اورشلیم را متوقف کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *