۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد اعضای کابینه از هیأت مذاکره کننده

اعضای کابینه از رئیس موساد و رئیس شین بت در رابطه با انجام مذاکرات با حماس به شدت انتقاد کردند.

در پی عزیمت هیأت حرفه‌ای پرسنل موساد و شین بت به قاهره برای ادامه مذاکرات برای توافق برای آزادی گروگان‌ها، مقامات کابینه سیاسی-امنیتی به شدت از دیدی بارنیا، رئیس موساد و رونن بار، رئیس شین بت مدیریت مذاکرات برای معامله انتقاد کردند.

این منابع نوشتند که رئیس موساد و رئیس شین بت افرادی باسواد و با نیت خوب هستند، اما برای مذاکره مناسب نیستند. به نظر می‌رسد مذاکره، کار آنها نیست. آنها هر بار پس از دور دیگری از مذاکرات برمی‌گردند و سعی می‌کنند اسرائیل را تحت فشار قرار دهند و خطوط قرمزی را که در مذاکرات تعیین شده بود، بشکنند.

اعضای کابینه گفتند که اگر خطوط قرمز تعیین می‌کنید باید آنها را رعایت کنید. تعیین خطوط قرمز و نقض مکرر آنها هیچ فایده‌ای ندارد. سیاست در معامله را نمی‌توان بر اساس فشار در خیابان تعیین کرد. آن، فقط بر اساس یک رویکرد سیاسی تعیین می‌شود. اکنون این نگرانی وجود دارد که اصولی که خطوط قرمز را نقض می‌کند، یک خطر مستقیم برای منافع امنیتی اسرائیل است.

از سوی دیگر، مقامات ارشد کابینه در واکنش به این اظهارات اعلام کردند که تیم مذاکره، برنامه ریزی جدی برای مذاکرات ارئه کرد و در آغاز جنگ منجر به آزادی بیش از 100 ربوده شده شد. شما نمی‌توانید بدون برنامه‌های عملیاتی بنشینید و فکر کنید که ربوده‌شدگان خودشان آزاد می‌شوند.

هفته گذشته بارنیا در دیدار با اعضای کابینه گفت که باید انعطاف پذیر باشیم و به راه حلی خلاقانه فکر کنیم و این تلاش ارزش فرصتی را دارد که 40 گروگان را زنده بیرون بیاوریم.

از سوی دیگر، نخست وزیر نتانیاهو گفت که اعضای کابینه نمی‌دانند چگونه مذاکرات سختی انجام دهند و سِمت ریاست موساد را نپذیرفتند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1088161

→ خواندن مطلب قبلی

مخالفت اسموتریچ با خرید دو اسکادران جنگنده

خواندن مطلب بعدی ←

نشست آنلاین آمریکایی – اسرائیلی درباره رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *