۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تهدیدهای پنهان در فناوری پیشرفته اسرائیل

سازمان اسرائیلی Startup Nation Central گزارشی از نیم سال گذشته در سرمایه‌گذاری‌های فناوری اسرائیل را منتشر کرد.

علی‌رغم تلاش برای کودتای قانونی و جنگ در غزه، عملکرد اسرائیل در فناوری پیشرفته هم بد نیست. به گزارش وب سایت کالکالیست اسرائیل، در حالی که گزارش تهیه شده توسط این سازمان تصویری را ارائه می‌دهد که وضعیت در کوتاه مدت بد نیست، پیامدهای بلندمدت آن جدی است.

این وب سایت اسرائیلی می‌گوید، با وجود این و با وجود اینکه اسرائیل در معرض محاصره هوایی موثر قرار دارد، بسیاری از خطوط هوایی خارجی پروازهای خود را به این کشور متوقف نکرده‌اند، در حالی که ژاپنی‌ها و چینی‌ها در اکتبر پروازهای خود را متوقف کردند و از آن زمان دیگر برنگشتند. حتی اسرائیلی‌هایی که می‌خواستند با سرمایه گذاران خود ملاقات کنند، مجبور بودند از طریق قبرس یا یونان به لندن پرواز کنند.

شرکت‌های اینترنتی اسرائیلی از زمان آغاز جنگ تاکنون 1.1 میلیارد دلار جمع آوری کرده‌اند. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که مجموع ادغام‌ها و تملک‌ها در بخش فناوری اسرائیل از ابتدای جنگ تاکنون به 3.7 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته کلکالیست دو سیگنال نگران کننده وجود دارد که از این تصویر به ظاهر اطمینان بخش بیرون می‌آید. اولین مورد این است که همه این اعداد تنها توسط 80 تا 85 درصد نیروی کار به دست می‌آیند، به طوری که 15 تا 20 درصد از کارگران شرکت‌های بزرگ ذخیره هستند و هر چه استارت‌آپ‌ها جوان‌تر باشند، نرخ ذخیره بالاتر است.

در ماه‌های اخیر موجی از اخراج‌ها در میان تعداد زیادی از شرکت‌های با فناوری پیشرفته ظاهر شده است و ممکن است در آینده نزدیک افزایش یابد، دلیل این امر لزوماً وجود مشکلات در شرکت‌ها نیست، بلکه چشم‌اندازی است که مدیریت‌ها دارند. در حقیقت شرکت‌ها با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کنند.

دومین نشانه، خروج زیاد شرکت‌های کوچک است، زیرا فروش سریع استارت‌آپ‌های با فناوری پیشرفته، اسرائیل را بیست سال به عقب باز می‌گرداند و این ضربه شدیدی به توانایی اقتصاد اسرائیل برای آینده خواهد بود.

 

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/calcalistech/article/r1pdkfwyc

→ خواندن مطلب قبلی

نشست آنلاین آمریکایی – اسرائیلی درباره رفح

خواندن مطلب بعدی ←

پلیس اعتراف کرد: “از سیستم «جیغ» علیه معترضان نتانیاهو استفاده شده است.”

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *