۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پلیس اعتراف کرد: “از سیستم «جیغ» علیه معترضان نتانیاهو استفاده شده است.”

اعتراضات در تل آویو به خشونت تبدیل شد و درگیری‌ها و مسدود شدن جاده ها باعث شد تا پلیس هم از سیستم‌های خطرناک امواج صوتی استفاده کند.

اعتراض مرم
درگیری پلیس با معترضان در جریان تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو

اعتراضات علیه دولت اخیراً غیرقابل کنترل شده است. خبرگزاری والا روز سه شنبه گزارش داد که در آخرین تظاهراتی که در تل آویو برگزار شد، معترضان با بستن راه‌های اصلی و روشن کردن آتش، تحرکات خود را تشدید کردند.

پلیس برای متفرق کردن آنها از جمله ماشین‌های آب پاش، اسب، و متاسفانه از یک سیستم جیغ عصبی که امواج صوتی آزاردهنده‌ای را به سمت معترضان منتشر می‌کرد به اعتراضات پاسخ داد. پلیس در پاسخ به سوال خبرگزاری والا به دلیل استفاده غیرمعمول از این سیستم که می‌تواند منجر به خطر افتادن سلامت معترضان می‌شود اعتراف کرد که استفاده از این سیستم ناخواسته بوده است.

پلیس ادعا کرد که “به عنوان یک قاعده، از این وسیله طبق روال و پس از اعلام تظاهرات غیرقانونی و فقط در هنگام برخورد با جمعیت استفاده کرده است.

با این حال، پلیس در ادامه اظهار داشت که در پاسخ به شکایت خبرگزاری والا، در تظاهرات غیرمجاز، معترضان با پلیس درگیر شدند و نظم عمومی را به شکلی فاحش نقض کردند.

تظاهرات توده ای جرقه درگیری ها را برانگیخت
ده ها هزار نفر شنبه شب در بسیاری از مراکز در سراسر اسرائیل علیه دولت تظاهرات کردند. تعداد شرکت کنندگان این بار به طور قابل توجهی بیشتر از هفته‌های گذشته بود. اعتراض اصلی در خیابان کاپلان، نزدیک مجتمع سارونا برگزار شد. لاستیک‌ها در جاده بگین مشتعل شدند و شرکت کنندگان مشعل‌هایی در دست داشتند.

درگیری شدیدی بین پلیس و معترضان رخ داد. پلیس با صدای فریادهای “شرم بر دولت باد” با نیروی زیادی به تظاهرات رسید و سعی کرد معترضان را از یک جاده اصلی متفرق کند. تظاهرکنندگان خیابان کاپلان را ترک کردند و خیابان دیزنگوف را مسدود کردند.

مسیرهای آیالون در هر دو جهت مسدود شده بود و پلیس برای تخلیه آشوبگرها از ماشین های آب پاش استفاده کرد و 16 معترض دستگیر شدند.

پلیس بعداً تظاهرات غیرمجاز را تعریف کرد و اظهار داشت: “ما با شدت به نقض قوانینی که باعث می‌شود پلیس نیروهایی را که به وظایف امنیتی و حفظ امنیت عمومی مشغول هستند منحرف کند، می‌نگریم. برای کسانی که دستور را نقض می کنند و این کار را انجام نمی‌دهند تحملی نخواهیم داشت و باید از دستورات پلیس اطاعت کنید.»

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-794875

→ خواندن مطلب قبلی

تهدیدهای پنهان در فناوری پیشرفته اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

دستگیری خواهر اسماعیل هنیه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *