۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رسمی| پرداخت بودجه یشیواها متوقف شد

وزرات آموزش و پرورش اسرائیل در سندی رسمی اعلام کرد که پرداخت بودجه حمایتی از دانشجویان یشیوا متوقف شده است.

روزنامه اسرائیل هیوم در گزارشی اعلام کرد که دولت،‌ بودجه یشیواها را مسدود کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که هفته گذشته دیوان عالی کشور رای داد که بخشی از بودجه‌های منتقل شده به یشیوا باید مسدود شود.

هفته گذشته دیوان عالی دادگستری حکم داد که بخشی از بودجه‌های واریز شده به یشیوا باید مسدود شود. در پی این حکم، صبح امروز (چهارشنبه) وزارت آموزش و پرورش نامه‌ای به روسای یشیوا ارسال کرد و به آنها اطلاع داد که با حکم دیوان عالی،‌ بودجه یشیواها متوقف شده است.

در سند ارسالی به آنها آمده است: به احترام روسای یشیوا و مدیران مؤسسات، ما خوشحالیم که انتقال پرداختی ماه آوریل 2024 به مؤسسات تورات را اعلام کنیم. محض اطلاع شما، دادگاه عالی حکم داد که از اول آوریل 2024، امکان انتقال وجوه به منظور حمایت وجود ندارد. پرداخت‌های حمایتی برای موسسات تورات، برای دانشجویان مؤسسات تورات که معافیت یا مهلتی از خدمت سربازی دریافت نکرده‌اند یا دانش آموزانی که مهلت خدمت آنها رسیده است،  به حکم دیوان عالی متوقف شد.

روزنامه اسرائیل هیوم در ادامه نوشت: رهبران یشیوا با نگرانی از حکم دادگاه عالی پیروی می‌کنند و جامعه خریدی در تلاش برای یافتن راه حل است. رهبر جامعه خریدی (ارتدوکس افراطی) خاخام لاندو، از یهودیان و ثروتمندان دیاسپورا خواست تا به آنها کمک مالی کنند. وی با تعدادی از ثروتمندان مقیم ایالات متحده آمریکا به منظور تأسیس صندوقی که جایگزین برای بودجه دولتی خواهد بود، ملاقات کرد.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/local/article/15535874

→ خواندن مطلب قبلی

یاییر نتانیاهو، معترضین را نازی خطاب کرد

خواندن مطلب بعدی ←

موافقت اسرائیل با لحاظ کردن نگرانی‌های آمریکا در رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *