۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اخراج نماینده مدافع فلسطین از سالن کنست

اوفر کاسیف، از صحن کنست اخراج شد.

روز چهارشنبه، امنیت کنست اسرائیل، اوفر کاسیف، نماینده چپ‌گرا را از سالن پارلمان اخراج کرد، زیرا او گفت که عملیات اسرائیل در بیمارستان الشفاء غزه یک جنایت جنگی است.

Capture1 2
اخراج کاسیف از صحن کنست

کاسیف، نماینده جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری، یک حزب یهودی-عربی است. ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پس از یک عملیات نظامی دو هفته‌ای از مجتمع پزشکی شفا در غزه عقب نشینی کرد و تلفات گسترده و ده‌ها جسد را برجا گذاشت. سازمان رادیو و تلویزیون رسمی اسرائیل گفت: اوفر کاسیف عضو کنست، عملیات ارتش اسرائیل در بیمارستان الشفاء را جنایت جنگی توصیف کرد و متعاقباً از جلسه عمومی اخراج شد.

کاسیف گفت: بیمارستان‌ها هرگز نباید به میدان جنگ تبدیل شوند. بر اساس آنچه روزنامه عبری گزارش داد، حفاظت از کودکان خردسال، بیماران، کادر پزشکی و همه شهروندان باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته همین منبع، پس از آن، تعدادی از اعضای کنست از ائتلاف راست‌گرای حاکم به سوی تریبون رفتند و سخنرانی کاسیف را قطع کردند و از هانوچ میلودیسکی، نماینده مجلس که ناظر جلسه بود، خواستند سخنرانی او را قطع کند.

کاسیف بی‌توجه به واکنش دیگر نمایندگان، سخنان خود را ادامه داد و گفت: قبل از تهاجم، هزاران فلسطینی، آوارگان و پناهندگان برای فرار از وحشت جنگ به بیمارستان پناه بردند، اما وحشت جنایات جنگی آنها را به سمت درهای حفاظت شده بیمارستان تعقیب کرد. در این لحظه فریادهای بسیاری از اعضای کنست بلند شد که صندلی‌های خود را ترک کردند و به محل تریبون رسیدند، پیش از آن که رئیس جلسه محافظان را احضار کرد و از آنها خواست که کاسیف را به زور از پشت تریبون بردارند و از سالن اخراج کنند.

در 19 فوریه، راست اسرائیل نتوانست کاسیف را به دلیل حمایت از شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی دادگستری، که تل‌آویو را به ارتکاب جنایات «نسل‌کشی» در غزه متهم می‌کند، استیضاح و برکنار کند. در آن زمان، 85 نماینده (از 120 نماینده در کنست) از پیشنهادی که نمایندگان جناح راست در کنست برای برکناری کاسیف ارائه کردند، حمایت کردند، اما او اکثریت لازم (90 رای) برای برکناری او را به دست نیاورد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2024_q1/Article-efe04075024ae81026.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراضات ادامه‌دار خانواده ربوده‌شدگان در کنست

خواندن مطلب بعدی ←

6800 مجروح جنگی از آغاز طوفان الاقصی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *