۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بنی گانتز خواستار برگزرای انتخابات در سپتامبر شد

بنی گانتز خطاب به نتانیاهو: انتخابات اسرائیل را در سپتامبر برگزار کنید.

بنی گانتز، رئیس اتحادیه ملی اسرائیل عصر چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که نظام سیاسی اسرائیل باید با برگزاری انتخابات سراسری در ماه سپتامبر موافقت کند، زیرا به یک سال از آغاز جنگ علیه حماس در 7 اکتبر نزدیک می‌شود.

این بیانیه اولین باری است که گانتز از زمان پیوستن به دولت اضطراری ، یک ماه مشخص را به عنوان تاریخ انتخابات ذکر کرده است.

گانتز گفت که در هفته‌های اخیر با «رهبران سیاسی» درباره این موضوع صحبت کرده است، به نخست‌وزیر نیز اطلاع داده است و به گفت‌وگو درباره این موضوع ادامه خواهد داد.

به گفته گانتز، توافق برای رفتن به یک انتخابات به اسرائیل زمان لازم برای ادامه تلاش‌های جنگی خود را می‌دهد و در عین حال به شهروندان اسرائیلی این امکان را می‌دهد که بدانند به زودی اعتماد بین ما تجدید خواهد شد.

گانتز گفت که برگزاری انتخابات، همچنین از ایجاد شکاف در میان مردم جلوگیری می‌کند و امیدواریم که سایر رهبران صهیونیست و مسئول در دوره موقت به دولت بپیوندند.

او همچنین استدلال کرد که این امر موجب حمایت بین المللی از اسرائیل خواهد شد.

بیانیه گانتز یک شب پس از تظاهرات طوفانی در اورشلیم بیان شد که در آن یک معترض مشعل را به سمت یک افسر سواره نظام پلیس پرتاب کرد و افسران پلیس علیه اعضای خانواده گروگان‌ها از زور استفاده کردند.

گانتز تأکید کرد: آنچه اسرائیل به آن نیاز دارد سکوت در صندوق‌های رأی است، نه شعله‌های آتش در خیابان‌ها. وی افزود: ما هر کاری را انجام خواهیم داد تا پیشنهاد ما پذیرفته شود. من به جزئیات آنچه نتانیاهو در پاسخ گفت، اشاره نمی‌کنم.

با این حال، گانتز این موضع را تکرار کرد که اگر دولت برای بازگرداندن گروگان‌ها، عملیات واقعی را متوقف کند، دولت را ترک خواهد کرد.

درخواست او برای برگزاری انتخابات پس از آن صورت گرفت که رئیس حزب راست متحد، گیدعون ساعار، اوایل روز چهارشنبه خواستار برگزاری انتخابات در ژانویه شد و به درخواست‌های مشابه احزاب مخالف یش آتید، اسرائیل بیتنو و حزب کارگر پیوست.

لیکود در پاسخ گفت: در یک لحظه سرنوشت‌ساز برای دولت اسرائیل و در بحبوحه جنگ، بنی گانتز باید به دلیل فروپاشی حزب خود دست از سیاست‌های کوچک بردارد. انتخابات جدید در حال حاضر موجب تفرقه، آسیب به جنگ در رفح و آسیب جدی به شانس معامله گروگان‌ها خواهد داشت. دولت تا رسیدن به تمام اهداف جنگ ادامه خواهد داد.

ساعار در واکنش به سخنان گانتز گفت: گانتز بخشی از کابینه جنگ شکست خورده و بی‌معرفتی است که اسرائیل را در این جنگ به بن‌بست سوق داد. برای شعارهای توخالی، نیازی به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نیست. ما قبلاً به اندازه کافی از این سخن‌هاشنیده‌ایم.

یاییر لاپید، رهبر اپوزیسیون در واکنش به این موضوع گفت که اسرائیل نمی‌تواند شش ماه دیگر منتظر بماند تا بدترین، خطرناک‌ترین و شکست خورده‌ترین دولت تاریخ این کشور برکنار شود. وی افزود: در عوض، دولت باید در اسرع وقت سرنگون شود.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، نیز در ایکس نوشت: وقتی یکی از اعضای برجسته کابینه جنگی اسرائیل خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام می‌شود و بیش از 70 درصد از جمعیت اسرائیل بر اساس یک نظرسنجی موافق هستند، پس این کار درستی است که باید انجام داد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-795235

→ خواندن مطلب قبلی

42 اسرائیلی در فهرست میلیاردرهای فوربس

خواندن مطلب بعدی ←

هجوم اسرائیلی‌ها به فروشگاه‌های مواد غذایی پس از تهدید ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *