۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پس از تهدید ایران؛ ساخت پناهگاه در تل‌آویو و تقویت سامانه گنبد آهنین

در پی تهدید ایران، اسرائیل شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم به تشدید جذب نیروهای ذخیره در سامانه پدافند هوایی گرفته است.

پس از تهدید ایران، ارتش اشغالگر در بیانیه کوتاهی که در حساب کاربری خود در سکوی «X» منتشر کرد، گفت که در بخشی از ارزیابی خود از وضعیت، تصمیم گرفته شد تا سربازان ذخیره برای سامانه پدافند هوایی تقویت و جذب شوند.

رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند که این اقدام آمادگی بیشتر برای مقابله با پاسخ تلافی جویانه ایران به ترور یکی از رهبران ارشد نظامی است.

کانال 12 عبری اعلام کرد که بیانیه ارتش در شرایطی است که ایران پس از ترور یکی از افسران ارشد سپاه پاسداران در دمشق، تهدید به انتقام گیری کرده است و افزود: ارزیابی در اسرائیل این است که ایران از طریق شعب خود در خاورمیانه سعی خواهد کرد از یمن، سوریه و لبنان به اسرائیل حمله کند.

این کانال تصریح کرد که تهدید روز سه‌شنبه رهبر انقلاب، علی خامنه‌ای، به اسرائیل و اظهارات وی مبنی بر پشیمان شدن آن، از ترس انتقام‌جویی ایران، وضعیت آماده‌باش را در دستگاه‌های امنیتی ایجاد کرد.

این کانال خاطرنشان کرد: وضعیت آماده‌باش در سامانه‌های مختلف ارتش اسرائیل به عنوان بخشی از آمادگی‌ها برای رهگیری پرتاب موشک‌ها و پهپادها به سمت اسرائیل، به دلیل آماده‌باش بودن هواپیماهای جنگی، از جمله آمادگی آن‌ها برای انجام، افزایش یافته است.

Capture1 3
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل

یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل نیمه شب گذشته در پایان رزمایشی برای بررسی آمادگی جبهه داخلی غیرنظامی در منطقه حیفا برای سناریوهای جنگی گفت: ما باید برای هر سناریو و هر تهدیدی، در برابر دشمنان آماده باشیم. ما متعهد به آمادگی هم در ارتش اسرائیل، هم در سیستم امنیتی و هم در فضای غیرنظامی هستیم.

همچنین رسانه‌های عبری گزارش دادند که پس از تهدیدات ایران برای پاسخ به بمباران اسرائیل، مقامات محلی در منطقه بزرگ تل آویو در حال بررسی بازگشایی پناهگاه‌های عمومی هستند.

شبکه 12 به نقل از عاموس یادلین، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی اسرائیل (امان)، گفت: من تعجب نخواهم کرد اگر ایران مستقیماً به اسرائیل موشک شلیک کند و دستور شروع جنگ در آخرین جمعه ماه رمضان را صادر کند.

بعدازظهر دوشنبه، سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه پاسداران ایران، به همراه چند تن دیگر از مقامات نظامی ایرانی، در حملات رژیم صهیونیستی که ساختمان کنسولگری ایران در حومه دمشق، پایتخت سوریه را هدف قرار داد، کشته شد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military

→ خواندن مطلب قبلی

6800 مجروح جنگی از آغاز طوفان الاقصی

خواندن مطلب بعدی ←

42 اسرائیلی در فهرست میلیاردرهای فوربس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *