۳۰ شهریور ۱۴۰۳

42 اسرائیلی در فهرست میلیاردرهای فوربس

42 اسرائیلی در فهرست میلیاردرهای فوربس قرار گرفتند.

42 اسرائیلی در فهرست ثروت فوربس قرار گرفتند. سه نفر با اختلاف زیادی نسبت به سایرین در لیست پیشرو هستند: میریام ادلسون اول، برادران ایال و ایدان اوفر در مکان‌های دوم و سوم ایستادند. به گزارش والا، فناوری پیشرفته به افزایش فهرست میلیاردرهای اسرائیلی کمک کرد.

42 میلیاردر اسرائیلی در فهرست ثروت فوربس با مجموع دارایی 205 میلیارد دلار، 15 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته. این افزایش عمدتاً به فناوری پیشرفته اسرائیل نسبت داده می‌شود که پنج میلیاردر جدید برای اولین بار به لیست اضافه شدند. این فهرست همچنین شامل میلیاردرهایی با تابعیت اسرائیلی است که در بازار داخلی اسرائیلی کمتر شناخته شده هستند.

در مقام اول و با اختلاف قابل توجهی، میریام ادلسون، مالک اسرائیل هیوم شلدون ادلسون قرار دارد. او مالک لاس وگاس سندز است که اکنون حدود نیمی از مالکیت آن در اختیار میریام ادلسون است. ادلسون همچنین مالک تیم NBA دالاس ماوریکس می‌باشد. ادلسون دارای ثروت 32.1 میلیارد دلاری است و در رتبه 53 در میان ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. در رتبه‌های دوم و سوم برادران ایال و ایدان اوفر قرار دارند. این دو برادر در کنار فهرست بلند دیگری از فعالیت‌های مختلف در زمینه کشتیرانی مشغول هستند.

ایال اوفر، رتبه دوم، دارای ثروت تخمینی 24.1 میلیارد دلار است که دارایی او در سال گذشته حدود 5.2 میلیارد دلار افزایش یافته است، در حالی که برادرش ایدان اوفر دارای ثروت 15.8 میلیارد دلار است.

در رتبه‌های چهارم و پنجم، دو الیگارشی با تابعیت اسرائیل قرار دارند؛ در جایگاه چهارم ویچاسلاو کانتور که غول جهانی کود شیمیایی آکرون را با سرمایه تخمینی 9.8 میلیارد دلار کنترل می‌کند و پس از آن رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی است که به دلیل روابطش با پوتین تحریم‌های بین المللی بر ای او اعمال شد، ازین رو برای فعالیت‌های تجاریش، تابعیت اسرائیلی گرفت.

پنج کارآفرین جدید با فناوری پیشرفته امسال وارد لیست شدند. چهار نفر از آنها از شرکت سایبری WIZ مدیر عامل Assaf Rappaport، معاون فناوری، آمی لوتبک، معاون بخش محصولات، Yanon Kostica و معاون تحقیق و توسعه Raznik است.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بسیاری از افراد حاضر در این فهرست صرفا پاسپورت اسرائیلی دارند و در خارج از اسرائیل فعالیت می‌کنند.

 

لینک خبر: https://finance.walla.co.il/item/3655450

→ خواندن مطلب قبلی

پس از تهدید ایران؛ ساخت پناهگاه در تل‌آویو و تقویت سامانه گنبد آهنین

خواندن مطلب بعدی ←

بنی گانتز خواستار برگزرای انتخابات در سپتامبر شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *