۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افشا شدن هویت پدرخوانده هوش مصنوعی در اطلاعات اسرائیل

یک اشتباه ساده لوحانه اما نابخشودنی منجر به فاش شدن هویت رئیس واحد 8200 اسرائیل و مهندس استراتژی هوش مصنوعی شد.

به گزارش گاردین، پس از افشای حساب گوگل توسط کتابی که با نام مستعار نوشته شده بود، مشخص شد که یوسی ساریل رئیس واحد 8200 اسرائیل و معمار استراتژی هوش مصنوعی است.

به گزارش گاردین، هویت فرمانده واحد 8200 اسرائیل یک راز کاملا محافظت شده است.

ساریل یکی از حساس‌ترین نقش‌ها را در ارتش اسرائیل به عهده دارد، زیرا او یکی از قدرتمندترین آژانس‌های جاسوسی جهان را مانند آژانس امنیت ملی ایالات متحده رهبری می‌کند.

با این حال، پس از گذراندن بیش از دو دهه کار در سایه، گاردین فاش کرد که چگونه این مقام اطلاعاتی جنجالی به نام یوسی ساریل هویت خود را در فضای مجازی افشا کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین روز جمعه گزارش داد که فرمانده واحد 8200 که قرار است نامش مخفی شود، در پی یک رخنه امنیتی در وب سایت آمازون به طور تصادفی هویت خود را فاش کرد و در آنجا کتاب خود را برای فروش گذاشت. بر اساس این گزارش، نام این فرمانده ارشد یوسی ساریل است. کتاب منتشر شده که در سال 2021 با نام YS منتشر شده است، دیدگاه وی را در مورد هوش مصنوعی و سایر موضوعات فناوری ارائه می‌دهد.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: کتاب مورد بحث چندین سال پیش منتشر شده و آدرس ذکر شده در آن شخصاً مورد استفاده افسر نبوده و در گذشته مورد استفاده قرار نگرفته است. با این حال، افشای اطلاعات شخصی این افسر یک اشکال است. موضوع برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه در آینده بررسی خواهد شد.

واحد 8200 واحدی برای جمع آوری اطلاعات سیگنال و رمزگشایی رمزها است که متعلق به بخش اطلاعات ارتش اسرائیل است و به عقیده بسیاری این واحد یکی از بهترین واحدهای فناورانه جهان و بزرگترین واحد در بین یگان‌های ارتش اسرائیل محسوب می شود. فرماندهی او یک افسر با درجه سرهنگ دوم است.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/xxn60-904008024/?pid=62&cid=904008024

→ خواندن مطلب قبلی

رئیس ستاد ارتش اسرائیل، فرمانده تیپ نهال را برکنار کرد

خواندن مطلب بعدی ←

اتمام حجت بایدن با نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *