۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بازار ماهانه یهودا در اورشلیم و دردسرهای آن

تالی فریدمن، اولین زنی که ریاست انجمن بازرگانان بازار ماهانه یهودا را برعهده گرفت. البته بیشتر از چیزی که فکر می‌کرد برای او دردسر آفرید.

زیست شبانه در سرتاسر کوچه‌های بازار اورشلیم و حتی در نواحی اصلی شهر در حال افزایش است و به معنای واقعی کلمه هزاران جوان را برای نوشیدن شراب، صرف غذا و گوش دادن به موسیقی جذب می‌کند.

به ویژه در شب های پنجشنبه شلوغ است، زمانی که تقریباً در همه غذاخوری ها صف های طولانی وجود دارد.

محله اطراف بازار حاوی چند یشیوا است که مدیران مجموعه‌ها نگران هستند که جوانان غیرمذهبی و سکولار که برای خوشگذارنی  و سرگرمی به آنجا می‌آیند تأثیر منفی بر دانشجویان یشیوا بگذارند. البته روسای یشیوا سال‌هاست که سعی کرده‌اند شب‌ها بازار را تعطیل کنند اما تاکنون موفق نشده‌اند.

بازار شبانه
بازار شلوغ ماهانه یهودا در اورشلیم

به همین ترتیب، بسیاری از ساکنان که خانه‌هایشان در اطراف بازار ساخته شده است؛ نه تنها از سر و صدا بلکه از خرابکاری نیز شکایت دارند.

بسیاری از جوانان هیچ احترامی برای مالکیت خصوصی قائل نیستند و حتی در راه پله های ساختمان های آپارتمانی دستشویی می‌کنند.

علاوه بر همه اینها، پروژه‌های ساختمانی بزرگ در داخل و اطراف بازار همچنان ادامه دارد. بیشتر این پروژه‌ها مسکونی هستند و افرادی که بعداً به آن‌ها نقل مکان می‌کنند از سر و صدا و انبوه زباله‌های خیابان گله خواهند داشت.

  • اما پوریم بدترین اتفاق بود که تجربه کردیم

در شب بعد از جشن پوریم، بازار شلوغ‌تر از همیشه بود و روزنامه‌های محلی عبری داستان‌های تقریباً مشابهی در مورد درخواست پلیس برای توقف خشونت و خرابکاری منتشر کردند.

بسیاری از افراد زیر 18 سال قبل از ورود به جشن مست شده بودند و دیگر کنترلی بر اعمال خود نداشتند اما بازهم به نوشیدن ادامه دادند.

آنها به اموال آسیب رساندند، با یکدیگر دعوا کردند و زندگی را برای مردمی که به سادگی برای لذت بردن آمده بودند، دردناک کردند.

برخی از بازرگانان از ترس اینکه خشونت ممکن است به قیمت جان آنها تمام شود، با پلیس تماس گرفتند و پلیس آمد و جمعیت را بیرون کرد.

فریدمن خواستار تشکیل جلسه فوری شورای شهر برای ارائه راه حل هایی در جهت مشکلات خرابکاری و خشونت شده است.

با توجه به خرابکاری، برخی از افراد بدخواه یا خودمحور به طورعمدی پوسترها، دیوارها، درها و حتی پنجره ها را تخریب می کنند. این‌ها را می‌شود در هتل و مرکز تجاری که در جاده یافا و ساختمان‌های اطراف ان به راحتی دید.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-795302

 

→ خواندن مطلب قبلی

کشف جسد یک گروگان دیگر در غزه

خواندن مطلب بعدی ←

ادامه تظاهرات برای ربوده شدگان و علیه دولت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *