موافقت اسرائیل با عبور مستقیم کامیون‌های کمک‌رسانی اردنی به غزه

کامیون‌های کمک‌رسانی اردنی به طور مستقیم به نوار غزه می‌روند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی عصر جمعه اعلام کردند که کابینه جنگ موافقت کرده است تا کامیون‌های کمک‌رسانی اردن از خاک این کشور و سپس مستقیماً به نوار غزه عبور کنند.

وی افزود: شورای کابینه جنگ در جلسه روز پنجشنبه خود با گام مهمی موافقت کرد که اجازه عبور مستقیم کامیون‌های کمک‌رسانی توسط ارتش اردن به نوار غزه از اسرائیل شامل می‌شود.

شامگاه پنجشنبه، کابینه سیاسی اسرائیل تصمیم گرفت «گام‌های فوری» برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با توجه به جنگ ادامه‌دار اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته و با توجه به تشدید فشارهای بین‌المللی بردارد. اسرائیل با شرایط فاجعه‌بار از جمله فشار بر اسرائیل پس از حمله به کاروان سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی در غزه که منجر به کشته شدن هفت تن از کارکنان این سازمان شد، مواجه است.

طبق بیانیه‌ای که از سوی دولت اسرائیل صادر شد، هیأت وزیران با مجوز نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو، وزیر دفاع، یوآو گالانت، و وزیر کابینه جنگ، بنی گانتز، با برداشتن گام‌های فوری برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در نوار غزه، افزود: این کمک‌ها برای جلوگیری از بحران و برای اطمینان از ادامه نبرد و دستیابی به اهداف جنگ ضروری است.

در این بیانیه آمده است: بر اساس موارد فوق، اسرائیل به طور موقت اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه را از طریق اشدود و گذرگاه اریز، و افزایش کمک های اردن از طریق گذرگاه کرم شالوم می‌دهد. روز پنجشنبه، بایدن در طی تماس تلفنی با نتانیاهو تاکید کرد که یک آتش بس فوری (در غزه) برای دستیابی به ثبات، بهبود وضعیت انسانی و حفاظت از غیرنظامیان بی‌گناه ضروری است.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/04/06/1539013.html

→ خواندن مطلب قبلی

ادامه تظاهرات برای ربوده شدگان و علیه دولت

خواندن مطلب بعدی ←

جشن به همراه اشک برای تایوان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *