۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آمار طلاق در اسرائیل

مدیریت دادگاه‌های ربانی (خاخام) در اسرائیل، داده‌های طلاق سال 2023 را منتشر کرد.

طبق آمار منتشر شده از سوی دادگاه ربانی،‌ تعداد زوج‌هایی که در سال 2023 در اسرائیل طلاق گرفتند نسبت به سال قبل از آن تغییر محسوسی نداشته است. در مجموع 10 هزار و 838 زوج در دادگاه‌های خاخام در سراسر اسرائیل طلاق گرفتند، این رقم در سال گذشته 10 هزار و 972 زوج بود.

داده‌های گزارش کامل نشان می‌دهد که اورشلیم با 715 زوج، همچنان از نظر تعداد زوج‌های مطلقه در اسرائیل پیشتاز است.

طبق این گزارش، پتاه تیکوا با 390 مورد طلاق، نتانیا با 376 مورد طلاق، ریشون لزیون با 374 مورد طلاق، بئر شوع با 337 مورد طلاق، حیفا با 335 مورد طلاق، اشدود با 326 مورد طلاق و هولون با 298 مورد طلاق بیشترین آمار طلاق را در اسرائیل ثبت کردند.

در انتهای جدول که فقط شهرهایی را نشان می‌دهد که حداقل 20 زوج در آن طلاق گرفته‌اند، عبارتند از: معالوت ترشیها با20 زوج مطلقه، ابن یهودا با 21 زوج مطلقه، کریات اکرون با 21 زوج مطلقه، آراد با 22 زوج مطلقه، عفرات با 22 زوج طلاق گرفته، نوف هاگیلیل با 23 زوج مطلقه، مزکرت باتیا با 25 زوج مطلقه، نشر با 32 زوج مطلقه، کریات تیوون با 32 زوج مطلقه و کریات شمونا با 33 زوج مطلقه. در این شهرها کمترین آمار طلاق ثبت شده است.

در توضیح این آمار آمده است اگر چه در دو سال اخیر به تدریج تعداد طلاق‌ها کاهش یافته است. پس از رکورد تعداد طلاق در سال 2021 (11604) این ارقام در حال کاهش است. با این حال، مشخص نیست که امسال با توجه به شرایط جنگ، آمار طلاق در اسرائیل کاهشی باشد.

رونان دالیهو، وکیل دادگستری، کارشناس خانواده در این خصوص گفت: با شروع جنگ، تعداد زیادی از خانواده‌ها به لحاظ فیزیکی از هم جدا شدند، زمانی که زنان و کودکان به مکان خاصی فرستاده شدند، در حالی که شوهر در محل اقامت دائم خود باقی ماند یا به خدمت سربازی رفت. مشکلاتی که برای بسیاری از خانواده‌ها پس از جنگ به وجود آمد، باعث شد تعداد زیادی از خانواده‌ها روند طلاق رسمی را به حالت تعلیق درآورند و تصمیم گرفتند از یکدیگر جدا زندگی کنند.

بر اساس داده‌های سیستم قضایی در سال 2023، 2567 پرونده طلاق در سال جاری به درخواست زوجه و تنها 1270 مورد به پیشنهاد زوج تشکیل شده است و 4594 پرونده طلاق با تراضی زوجین تشکیل شد.

دادگاه ربانی یا دادگاه خانواده بر اساس داده‌های از زمان اجرای قانون، تعداد درخواست‌های حل و فصل منازعات به طوری که در سال 2016، 3546 پرونده باز شد، در سال 2017 این تعداد دو برابر شد و تعداد پرونده‌ها از آن زمان به بعد مشابه بوده و در سال 2023 به 7106 درخواست رسیده است.

واحد ویژه رسیدگی به موضوع طلاق در اداره دادگاه‌ها اعلام کرد در صورت امتناع زوج یا زوجه از طلاق (درصورت صدور حکم طلاق در دادگاه ربانی) تحریم‌هایی را وضع کرده است؛ این تحریم‌ها عبارتند از: ممنوع الخروج بودن از کشور، مسدود شدن حساب بانکی، لغو اعتبار گواهینامه رانندگی، ممانعت از انتصاب در مناصب دولتی.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/home-family

→ خواندن مطلب قبلی

خرید 40 هزار چادر، اولین گام اسرائیل برای عملیات نظامی در رفح

خواندن مطلب بعدی ←

شاخه جدیدی از قاچاق مواد مخدر در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *