۳۰ شهریور ۱۴۰۳

استقرار سامانه گنبد آهنین در ایلات

ارتش رژیم صهیونیستی سامانه گنبد آهنین در ایلات مستقر کرد.

ارتش اسرائیل به دلیل ترس از حملات حوثی‌ها، سامانه دفاعی جدیدی را که بر روی کشتی جنگی در دریای سرخ حمل می‌شود، به منظور مقابله با حمله به حریم هوایی در نزدیکی شهر ایلات مستقر کرد.

این سامانه جدید که Sea Dome نام دارد، نسخه دریایی سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین زمینی است که بیش از یک دهه است توسط ارتش اسرائیل برای جلوگیری از رسیدن راکت‌های مقاومت فلسطین استفاده می‌شود.

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه ایلات به دنبال نفوذ شی پرنده دشمن، نیروی دریایی یک هدف هوایی مشکوک را که در حال عبور از خاک اسرائیل بود، شناسایی کرد که این هدف با موفقیت توسط پدافند دریایی Sea Dome رهگیری شد.

به گفته Rafael Advanced Defense Systems، شرکت دولتی که این سیستم را اداره می‌کند، سیستم گنبد آهنین دریایی که بر روی کشتی جنگی Sa’ar کلاس 6 ساخت آلمان نصب شده بود، از همان سیستم رهگیری گنبد آهنین زمینی استفاده می‌کند.

ارتش اسرائیل در سال های اخیر روی این فناوری جدید سرمایه گذاری کرده است، به ویژه برای حفاظت از ذخایر گاز طبیعی که اسرائیل در دریای مدیترانه کنترل می‌کند. اسرائیل در هر پرتاب سامانه گنبد دریایی حدود 50 هزار دلار خسارت متحمل می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/04/09/1539049.html

→ خواندن مطلب قبلی

شاخه جدیدی از قاچاق مواد مخدر در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

ارجحیت عملیات نظامی در رفح بر عادی سازی روابط با عربستان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *