۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اتهام پولشویی برای دو مقام ارشد اقتصادی اسرائیل

اداره مالیات اسرائیل، دو تن از مقامات اقتصادی برجسته این رژیم را به اتهام پولشویی جریمه کرد.

اداره مالیات رژیم صهیونیستی،‌ نتو دیوید ازرا، یکی از تاجران برجسته این رژیم را به دلیل تلاش برای قاچاق مقدار زیادی پول نقد از طریق اسرائیل، به مبلغ 850000 شکل جریمه کرد. در همین راستا یکی از مشاوران سابق پارلمانی حزب بلد نیز جریمه شد.

سازمان مالیات گزارش داد که دیوید ازرا، رئیس شرکت دولتی نتو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اسرائیلی در زمینه تولید و واردات مواد غذایی و مالک برندهای Viliger، Tivon Ville، The Three را به اتهام پولشویی جریمه کرده است.

بر اساس اعلام اداره مالیات، این تاجر با 1.7 میلیون یورو وجه نقدی که اعلام نکرده بود، اسرائیل را به مقصد یونان ترک کرد. مقامات فرودگاه اعلام کردند که از چمدان متعلق به ازرا مقادیر زیادی اسکناس به ارزش 475695 یورو کشف شد.

این تاجر مشهور در اظهارات خود عنوان کرد که ویلایی را در جزیره کورفو به مبلغ تقریبی 2.8 میلیون یورو خریداری کرده و مبلغی را از طریق حواله بانکی پرداخت کرده است و تصمیم داشته الباقی را برای تخفیف به صورت نقدی پرداخت کند.

سازمان امور مالیاتی همچنین اعلام کرد: با توجه به گستردگی تخلف مالی، عدم ارائه ارجاعات متخلف به منبع پول و اینکه متخلف، تاجری است که اغلب به خارج از اسرائیل سفر می‌کند و کاملا با روند اداری انتقال پول آشنا است، کمیته تصمیم گرفت متخلف را به مبلغ 850000 مجازات کند.

این سازمان تصریح کرد: یکی دیگر از افرادی که به اتهام پولشویی، جریمه شد، مشاور سابق پارلمانی حزب بلد است. این شخص از طریق گذرگاه مرزی «رود اردن» با حدود 111747 یورو وجه نقد وارد اسرائیل شد. بادران در ابتدا پس از ورود به اسرائیل به همراه همسرش که حدوداً 32843 یورو در اختیار داشت توسط بازرس گمرک بازداشت شد.

وی در تحقیقات خود اظهار داشت که برای دیدار دوستانش از جمله عظمی بشاره به قطر رفته و این وجوه از سوی آقای عظمی بشارا به او هدیه داده شده است تا در شرایط سخت مالی که در آن قرار گرفته به او کمک کند.

سازمان امور مالیاتی گفت که این شرایط ویژه و جدی است. شواهد نشان می‌دهد که بادران از اقوام نزدیکش برای انتقال پول ازطریق اردن درخواست کمک کرده است.همچنین مشخص است که متخلف به خوبی از مفاد قانون آگاه بوده است.

سازمان مالیاتی خاطر نشان کرد که طبق قانون منع پولشویی، وارد یا خارج کردن پول نقد بیش از 50000 شکل به و از اسرائیل، نیازمند گزارش کتبی است و افزود: خارج یا وارد کردن پول از طریق گذرگاه‌های مرزی یکی از الگوهای عملیاتی شناخته شده در زمینه پولشویی است، زیرا روشی مناسب برای انتقال وجه نقد بدون اسناد و مدارک و بازیابی است و این در اقتصاد اسرائیل تاثیر منفی دارد.

 

لینک خبر: https://finance.walla.co.il/item/3657162

→ خواندن مطلب قبلی

دیدار گالانت با ژنرال آمریکایی در پی تهدید ایران

خواندن مطلب بعدی ←

دستگیری چهار نوجوان به اتهام برنامه‌ریزی برای هدف قراردادن قطار شهری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *