۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحران انسانی در غزه

استاد دانشگاه تل‌آویو در اظهاراتی گفت: نباید نسبت به بحران انسانی در غزه بی‌تفاوت باشیم.

پروفسور آریل پورات، از دولت، دانشگاه، رسانه‌ها و جامعه اسرائیل خواست که از بحث در مورد بحران انسانی فعلی در غزه خودداری نکنند. او گفت که این بحران سؤالات اخلاقی عمیقی را برمی‌انگیزد و این پتانسیل را دارد که بافت اخلاقی ملت ما را فرسایش دهد. علاوه بر این، به انزوای ما در عرصه بین‌المللی کمک می‌کند و به طور بالقوه توانایی ما برای دستیابی به اهداف جنگ را مختل می‌کند.

پروفسور پورات در بخشی‌ از سخنانش ضمن اشاره به وضعیت بحرانی فعلی در اراضی‌ اشغالی و نارضایتی مردم از دولت نتانیاهو گفت: با این حال نمی‌توانیم همچنان سرمان را در شن‌ها فرو کنیم. ما روزبه‌روز اطلاعات بیشتری از جمله تصاویر وحشتناک از آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، دریافت می‌کنیم و دیگر نمی‌توانیم چشمان خود را ببندیم و وضعیت را نادیده بگیریم که گویی مشکل ما نیست.

وی همچنین در ادامه گفت: برخی بر این باورند که بحران انسانی در غزه می‌تواند به ما در دستیابی به اهداف جنگ کمک کند. اما به نظر من برعکس است. زیرا کافی است تا مشروعیت زدایی بی‌سابقه اسرائیل را در سراسر جهان، از جمله در میان سرسخت‌ترین متحدان ما، ببینیم و احساس کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع بسیار نگران کننده دیگر مربوط به جایگاه رسانه‌ها در این موضوع است. رسانه‌های آزاد اسرائیلی ظاهراً تصمیم گرفته‌اند تا تصاویر وحشتناک غزه را که ماه‌هاست بقیه جهان در معرض آن قرار گرفته‌اند را از شهروندان اسرائیلی پنهان کنند. سوال این است که چرا رسانه‌ها این کار را می‌کنند؟ تا بیشتر از حد لازم به روحیه آسیب نرسانند!

توضیح دیگر این است که آنها متوجه شده‌اند که تصاویر غزه برای‌ آنها بد است. یک ناهماهنگی در ذهن بسیاری از اسرائیلی‌ها ایجاد شده است، بین واقعیتی که آن را تجربه می‌کنند و واقعیتی که وجود داد. حتی برای مدتی من هم مقصر بودم که واقعیت را انکار می‌کردم. اما همانطور که گفتم، ما دیگر نمی‌توانیم چشمانمان را ببندیم و فکر کنیم که بحران انسانی در غزه که درحال توسعه است، وجود ندارد.

پروفسور پروت در آخر تاکید کرد: ما نمی‌توانیم بحران انسانی را نادیده بگیریم، حتی اگر صحبت در مورد آن به دلایلی نامحبوب باشد. این کاری است که ما در دانشگاه تل آویو انجام می‌دهیم. ما درباره سؤالات دشوار، آشکار و صادقانه بحث می‌کنیم. اگر اینجا این کار را نکنیم، کجا انجام دهیم؟!

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-796933

 

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست وزرای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران

خواندن مطلب بعدی ←

1.35 میلیارد دلار هزینه دفع حمله ایران به اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *