۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سوء استفاده جنسی در بیمارستان‌های سلامت روان

گزارش مرکز تحقیقات و اطلاعات کنست: صدها شکایت در مورد سوء استفاده جنسی در بیمارستان‌های سلامت روان ثبت شده است.

در نبود یک رویه منظم و در واقعیت کمبود امکانات، افرادی که سابقه جرایم خشونت‌آمیز دارند در کنار کسانی که سابقه سوء استفاده جنسی دارند، بستری می‌شوند، همچنین مردان و زنان در کنار هم در بیمارستان‌های سلامت روان بستری می‌شوند.

بر اساس داده‌های گزارش جدید مرکز تحقیقات و اطلاعات کنست که به درخواست یکی از اعضای حزب اردوگاه دولتی گردآوری شده است، صدها شکایت در مورد سوء استفاده جنسی در بیمارستان‌های سلامت روانی که زنان و مردان در آنها بستری هستند در طی دو سال جمع آوری شده است.

این گزارش به فقدان سیاست در خصوص بستری جداگانه زنان و مردان از سوی وزارت بهداشت، عدم وجود روشی که بیمارستان‌ها را به طور کلی ملزم به ارائه گزینه‌های بستری بر اساس تفکیک جنسیت برای علاقه‌مندان کند و فقدان یک سیاست کلی اشاره می‌کند.

بر اساس داده‌های وزارت بهداشت ارائه شده در این گزارش، بیشتر تخت‌های استاندارد بیمارستانی (56 درصد) در بخش‌های مختلط، 43 درصد تخت‌ها در بخش مردان و تنها 10 درصد تخت‌ها منحصراً مختص زنان است و زنان برای هر تخت بیمارستانی اختصاصی زنان، در مقایسه با مردان بسیار بیشتر رقابت می‌کنند.

طبق این گزارش در بیمارستان‌های شلواتا، گاها و شعار مناشه هیچ تختی برای زنان وجود ندارد. همچنین در اکثر بیمارستان‌های سلامت روان در شمال تقریباً هیچ تختی در بخش‌های اختصاصی برای زنان نیست و آنها مجبورند در کنار مردان در همان بخش بستری شوند، این برخلاف بیمارستان‌های منطقه مرکزی است که ۱۳ درصد تخت‌های بستری در آنها وجود دارد که برای زنان در نظر گرفته شده است

یکی از نگران کننده‌ترین ارقام این گزارش، میزان شکایت بیماران بستری در بیمارستان در مورد آزار و سوء استفاده جنسی است. بین سال‌های 2020 تا 2022، بیش از 885 شکایت در مورد سوء استفاده و آزار جنسی ثبت شده است که حدود 300 شکایت در سال است. بیشترین تعداد شکایات در بزرگترین بیمارستان اسرائیل، شعار مناشه ثبت شده است.

یائل شرر، مدیر لابی مبارزه با خشونت جنسی گفت: این یک پدیده بسیار رایج و مستند است و حاملگی‌هایی نیز وجود داشته است. متاسفانه امروز تفکیک جنسیتی در بیمارستان وجود ندارد.

از میان تمام شکایات، 540 شکایت در مورد تجاوز، آزار، یا سوء استفاده جنسی، 233 شکایت در مورد عمل منافی عفت و کمتر از 111 شکایت در مورد تجاوز و رابطه جنسی بدون رضایت ثبت شده است. لازم به ذکر است که برخی از شکایات مربوط به کارکنان است.

وی افزود: وزارت بهداشت صدها پرس و جو و شکایت در مورد آزار جنسی در بیمارستان‌های سلامت روان را گزارش می‌کند، همه موسسات بهداشت روانی خواهان اقدام فوری برای ایجاد بخش‌های جداگانه برای زنان و مردان بستری در بیمارستان هستند. بسیاری از زنان معلول ذهنی به دلیل آزار جنسی در بیمارستان‌های سلامت روان بستری می شوند و دقیقاً در این زمان سخت، آنها به جای درمان محافظت شده، در معرض آسیب‌های جسمی و روحی بیشتر قرار می‌گیرند. وضعیت پسران و دختران جوانان از این هم بدتر است، دختران یا زنان در اتاق‌هایی که حریم خصوصی ندارند، استحمام می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا به حال، وزارت بهداشت روشی برای بستری شدن در بیمارستان به صورت انفرادی ایجاد نکرده است، زیرا هزینه دارد؛ اضافه کردن پرسنل هزینه دارد؛ نظارت بر رفتار بیماران هزینه دارد. در حقیقت وزارت بهداشت نمی‌داند که چگونه میزان سوء استفاده جنسی را کاهش دهد. هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/health/article/yokra13885237#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش قیمت محصولات لبنی

خواندن مطلب بعدی ←

تعلیق پروازهای شرکت هوایی EasyJet

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *