۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نشست بی‌نتیجه کابینه جنگ درباره ماهیت پاسخ به حمله ایران

کانال 12 عبری: کابینه جنگ اسرائیل ساعت‌ها در مورد ماهیت واکنش اسرائیل بحث کرد، اختلاف همچنان پابرجاست.

پس از جلسه‌ای که چندین ساعت به طول انجامید، کابینه جنگ اسرائیل بدون اتخاذ تصمیم نهایی در مورد ماهیت واکنش اسرائیل به ایران به تعویق افتاد. این جلسه با حمایت از واکنش به ایران به پایان رسید اما در مورد زمان و دامنه پاسخ اختلاف نظر باقی ماند.

کانال 12 اسرائیل گزارش داد که صحبت در مورد ماهیت زمانی و مکانی واکنش اسرائیل جنجال را در میان حاضران برانگیخت. برخی وزرا بر این باورند که معادله باید در یک فرصت کوتاه و فوری باشد. برخی دیگر معتقدند که با توجه به مقیاس ساعت و شدت تهدید، باید منتظر ماند و محاسبه کرد که چگونه می‌توان پاسخی مناسب داد.

طبق گزارش این کانال سایر مقامات معتقدند با توجه به زمان حساس و شدت تهدیدی که ممکن است از پاسخ اسرائیل به وجود بیاید باید منتظر ماند و محاسبه کرد که چگونه پاسخ قاطعانه را عملیاتی کرد.

این کانال با تاکید بر اینکه یکی از ملاحظات اصلی در تصمیم گیری در مورد پاسخ، فشار بین المللی است، گفت: تماس شب گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو روشن کرد که واشنگتن برای پاسخ دیپلماتیک فشار می‌آورد و آنها در تلاش برای اجتناب از تشدید در منطقه هستند.

با این حال، این کانال تاکید کرد که آمریکا پاسخ اسرائیل را وتو نخواهد کرد، اما پاسخ اسرائیل باید با هماهنگی نزدیک با شرکای اصلی در منطقه انجام شود، اسرائیل پس از نیمه شب دوشنبه اعلام کرد که به زودی شاهد واکنش اسرائیل نخواهیم بود.

انتظار می‌رود کابینه جنگ بار دیگر برای بحث و گفت‌وگو درباره پاسخ به حمله ایران تشکیل جلسه دهد. توجه داشته باشید که نتانیاهو، یوآو گالانت وزیر دفاع و وزیر بنی گانتز قدرت تصمیم گیری در کابینه جنگ دارند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q2/Article-95c89d69dadde81027.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو واکنش فوری به حمله ایران را لغو کرد

خواندن مطلب بعدی ←

دو تیپ ذخیره به جنگ در غزه فراخوانده شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *