۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کانال 12 عبری: پاسخ ایران بی‌نظیر بود

عاموس یادلین: پاسخ ایران بی‌نظیر بود، کابینه با یک تصمیم دشوار مواجه است.

عاموس یادلین، رئیس سابق بخش اطلاعات اسرائیل (آمان)، واکنش و پاسخ ایران را در قرن بیستم بی‌نظیر توصیف کرد و بر لزوم داشتن صبر استراتژیک که ایرانی‌ها دارند تأکید کرد.

یادلین در مصاحبه‌ای با شبکه 12 اسرائیل گفت که عملیات علیه ایران باید در شب شنبه و یکشنبه انجام می‌شد، آن زمانی که موشک‌های ایرانی به سمت «اسرائیل» پرواز می‌کردند. وی افزود: امروز باید برای داشتن صبر استراتژیک ایرانی‌ها، صبور باشیم.

وی با اشاره به تعداد موشک‌های بالستیک، موشک‌های بالدار و پهپادهایی که در یک شب شلیک شد، این حمله‌ را در تمام جنگ‌های قرن بیستم بی نظیر توصیف کرد و خاطرنشان کرد: حتی روس‌ها هم موفق نشده‌اند پرتاب موشکی مانند این به اوکراین در دو سال گذشته انجام دهند.

یادلین گفت: خاورمیانه به اسرائیل نگاه می‌کند. تمام خاورمیانه به خاطر دارند که آمریکا پاسخی نداد و همین امر در مورد عربستان و امارات نیز صدق می‌کند اما اسرائیل باید موضع خود را به عنوان یک نیروی بازدارنده، حتی اگر در حال حاضر قدرت بازدارندگی ندارد، تثبیت کند.

یادلین خاطرنشان کرد: اسراییل باید بر دو هدف مهم ما تمرکز کند، موضوع هسته‌ای و موضوع فروپاشی رژیم ایران. برای رسیدن به این اهداف، ما به ایالات متحده نیاز داریم و وقتی ایالات متحده می‌خواهد که دیگر به ایران آسیب نرساند و منتظر فرصت بهتری باشیم بهتر است که به آنها گوش کنیم.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-columns/2024_q2/Article-b52c928b040fe81027.htm?Partner=searchResults

→ خواندن مطلب قبلی

پاسخ نرم یا خشن؟ واکنش اسرائیل به حمله ایران چه خواهد بود؟

خواندن مطلب بعدی ←

قوانین جدید بازی اسرائیل و ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *