۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نتایج نظرسنجی در یک کشور آسیب دیده در شب حمله ایران

دانشگاه بار ایلان با همکاری شرکت آی پانل در یک نظرسنجی احساس مردم اسرائیل در شب حمله ایران را بررسی کرد.

مجری نظرسنجی نوشت: در شب 13 آوریل، ایران اولین حمله علنی خود را به اسرائیل با استفاده از صدها هواپیمای بدون سرنشین و موشک از انواع مختلف انجام داد. حمله با اعلام رسمی سپاه پاسداران در اوایل شب آغاز شد و تا روشنایی اول روز بعد ادامه یافت. این رویداد با احساس اضطراب شدید در افکار عمومی اسرائیل و همچنین مشاهده زیاد اخبار همراه بود.

رویدادی از این نوع به دلیل آماده‌سازی و اطلاعاتی که قبل از حمله و همچنین استفاده از رسانه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی، آماده‌سازی و تفسیر در پخش زنده برای بینندگان در موارد مختلف به‌عنوان «رویداد رسانه‌ای» طبقه‌بندی می‌شود.

دکتر گال یابتز از دپارتمان علوم اطلاعات دانشگاه بار ایلان با همکاری شرکت آی پنل یک نظرسنجی ویژه انجام داد تا بفهمد که مردم در این روز بسیار غیرعادی چه احساسی داشتند:

اضطراب، دشواری در تنفس و گیجی: بیش از 77 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی در جامعه یهودی، اضطراب در سطوح مختلف در طول آن شب را گزارش کردند. تنها 20 درصد گزارش کردند که در طول حمله احساس یا علائمی از اضطراب نداشتند و حدود 3.6 درصد از عموم مردم اذعان کردند که به اضطراب شدید که با مشکل تنفس، سردرگمی و احساس وحشت همراه بود، دچار شدند.

رصد اخبار تلویزیون: 40 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که در آن شب بیش از سه ساعت اخبار را پیگیری کرده‌اند. حدود 60 درصد از افراد مورد بررسی اظهار داشتند که اطلاعاتی که از رسانه‌ها دریافت کرده‌اند در ساعات حمله به آنها کمک کرده است.

حدود 75 درصد اظهار داشتند که به اطلاعات رسمی که در آن زمان رسیده است (ارتش اسرائیل و فرماندهی جبهه داخلی، به عنوان نمایندگان دولت و ارتش) اعتماد دارند.

 

لینک خبر: https://healthy.walla.co.il/item/3659020

→ خواندن مطلب قبلی

اعدام فلسطینیان، پیشنهاد بن گویر برای حل مشکل ازدحام زندان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

تغییر در ساختار خانواده و خانوار اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *