۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی: اغلب اسرائیلی‌ها معتقدند که نتانیاهو در غزه پیروز نخواهد شد

نظرسنجی جدید نشان می‌دهند که اغلب صهیونیست‌ها پیروزی نتانیاهو در غزه را باور ندارند.

طبق نظرسنجی جدید، 68 مردم معتقدند که نتانیاهو تا پیروزی در جنگ غزه فاصله دارد.

بر اساس نظرسنجی کانال 13 اسرائیل، اگر امروز انتخابات بدون تغییر در ترکیب احزاب موجود در نظام سیاسی برگزار شود، حزب اردوگاه دولتی به رهبری بنی گانتز 30 کرسی به دست خواهد آورد و به بزرگترین حزب کنست تبدیل خواهد شد. حزب لیکود 20 کرسی و حزب یش آتید به رهبری یاییر لاپید، رهبر مخالفان، 15 کرسی به دست می‌آورد.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، تعداد کرسی‌های حزب اسرائیل خانه ما به رهبری آویگدور لیبرمن به 11 کرسی افزایش یافت و حزب اوتزما یهودیت به رهبری ایتامار بن گویر 9 کرسی به دست آورد.

در حالی که شاس به رهبری آریه دری در صورت برگزاری انتخابات امروز 8 کرسی به دست می آورد، صهیونیسم مذهبی به رهبری بزالل اسموتریچ و حزب یهودیت تورات به رهبری اسحاق گلدکنف هر کدام 7 کرسی را به دست می‌آورند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ائتلاف جبهه با اتحادیه عرب برای تغییر 5 کرسی، لیست واحد 4 کرسی و حزب کارگر 4 کرسی پارلمان در انتخابات را کسب می‌کند.

با توجه به نقشه سیاسی و فرصت‌های تشکیل دولت، حزب نتانیاهو 51 کرسی از 120 کرسی را به خود اختصاص داده است که در تشکیل ائتلاف دولتی ناکام است.

این نظرسنجی همچنین به این موضوع پرداخته است که بهترین زمان برای برگزاری انتخابات از نظر اسرائیلی‌ها چه زمانی است. 33 درصد از نمونه بر این باورند که انتخابات باید در پایان سال 2024 برگزار شود، در حالی که 30 درصد معتقدند که انتخابات باید بلافاصله برگزار شود. به طور کلی، 63 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که انتخابات باید قبل از تاریخ تعیین شده در اکتبر 2026 برگزار شود و 33 درصد معتقدند که انتخابات باید در زمان مقرر برگزار شود.

در نهایت از پاسخ دهندگان این نظرسنجی پرسیده شد که آیا به نظر آنها نخست وزیر نتانیاهو باید ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی را پس از واکنش وی به حمله ایران که او آن را ضعیف توصیف کرد، برکنار کند یا خیر. 48 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که نتانیاهو باید بن گویر را اخراج کند، در حالی که 35 درصد معتقدند که او نباید این کار را انجام دهد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/politics/new-poll-904029248/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

بنی گانتز علیه بن گویر

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش بن گویر به تحریم گردان نتزاه یهودا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *