۳۰ شهریور ۱۴۰۳

استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل

رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا کرد.

سرلشکر آهارون حلیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، به دلیل عدم شناسایی و رسیدگی به حمله هفتم اکتبر گذشته، از سمت خود استعفا کرد.

رادیو ارتش اسرائیل اشاره کرد که حلیوا به دلیل عدم پیش بینی حمله 7 اکتبر تصمیم به بازنشستگی از ارتش گرفته است و این نشان می‌دهد که بازنشستگی فوری نخواهد بود، اما انتظار می‌رود ظرف چند هفته آینده جایگزینی برای او پیدا شود.

حلیوا در نامه خود به رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت که مسئولیت کامل جنگی که در نتیجه این حمله آغاز شده است را بر عهده دارد و اذعان داشت که بخش اطلاعات در سطح لازم نبوده است.

حلیوا روز آغاز حمله را روز سیاه توصیف کرد و تاکید کرد که درد وحشتناک جنگ را فراموش نخواهد کرد.

استعفای حلیوا در محافل نظامی و سیاسی اسرائیل شوک ایجاد کرد، زیرا رسانه‌های عبری آن را زلزله در ارتش توصیف کردند و در آن عواقب شکست اسرائیل را دیدند که منجر به استعفاهای دیگری در بخش اطلاعات و امنیتی خواهد شد.

شایان ذکر است که سرلشکر حلیوا 56 ساله در اکتبر 2021 ریاست بخش اطلاعات را بر عهده گرفت و پیش از آن نیز چندین سمت نظامی برجسته در ارتش اسرائیل داشت.

این استعفا اولین استعفای رسمی یک فرمانده عالی رتبه ارتش اسرائیل به حساب می‌آید و با توجه به افزایش تقاضاها برای پاسخگویی مقامات نظامی و سیاسی به دلیل ناتوانی در برخورد با حوادث 7 اکتبر صورت می‌گیرد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/pl6z4-904029807/?pid=62&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

آماده شدن ارتش اسرائیل برای اجرای عملیات 6 هفته‌ای در رفح

خواندن مطلب بعدی ←

مستندات از شکست نظامی اسرائیل در غزه حکایت دارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *