۳۱ شهریور ۱۴۰۳

30 افسر ارشد اسرائیلی در گروگان‌ حماس

یک مقام ارشد حماس: ما 30 افسر ارشد اسرائیلی را در اختیار داریم.

سایت روزنامه معاریو از العربیه گزارش داد که یک منبع برجسته در جنبش حماس گفت که دولت اسرائیل برای فرار از وظیفه آزادسازی این اسیران، روندی سیستماتیک برای گمراه کردن خانواده‌های اسیران در دست مقاومت را اجرا می‌کند.

این منبع، صحت آنچه را که رسانه‌های عبری نزدیک به دولت نتانیاهو منتشر کردند، مبنی بر اینکه حماس پیشنهاد آزادی تنها 20 زندانی را به جای 40 زندانی در مرحله اول توافق که اخیراً انجام شد را رد کرد و افزود: این ادعا با گزارش‌های مطبوعاتی عبری که نشان می‌دهد تعداد زندانیان زنده باقی‌مانده از بیست زندانی تجاوز نمی‌کند، را خلاف واقعیت توصیف کرد.

این منبع گفت: البته نمی‌توان به طور دقیق تعداد زندانیان زنده را تعیین کرد، اما آنچه مسلم است این رقم بیشتر از آماری است که در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود. وی فاش کرد که این جنبش به تنهایی حدود 30 ژنرال و افسر شین بت را در اختیار دارد که در 7 اکتبر از یگان‌های نظامی و برخی از مکان‌های نظامی بسیار حساس دستگیر شدند. وی با بیان اینکه این افراد در مکان‌های بسیار امن و دور از دست‌رس ارتش اسرائیل هستند و دسترسی به آنها تحت هر شرایطی غیرممکن است.

این منبع خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و برخی از وزرای دولت وی برای جلوگیری از برانگیختن خشم در صفوف نیروهای رزمی، اطلاعات زیادی در مورد هویت برخی از اسرا مخفی می‌کنند. موضع خشم آلود نماینده ارتش اسرائیل در هیأت‌های مذاکره کننده در خصوص اسرا، سرلشکر نیتزان آلون، ناشی از کم کاری است که از سوی نتانیاهو در این زمینه احساس می‌کند. وی تاکید کرد که تنها راه برای آزادی اسیران اسرائیلی مذاکرات جدی و متعاقب آن تعهد کامل به آتش بس و بازسازی غزه است.

وی فاش کرد که سینوارِ منزوی و گرفتار شده در تونل‌ها، چیزی نیست جز ادعایی از سوی نتانیاهو و رسانه‌هایش برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در دستیابی به اهداف اعلام شده در برابر مردم اسرائیل و متحدانش. وی تاکید کرد که سینوار کار خود را به عنوان یک رهبر جنبش انجام می‌دهد.

این منبع گفت که سینوار اخیراً از مناطقی که شاهد درگیری بین مقاومت و ارتش اسرائیل بود، بازرسی کرده است و با برخی از مبارزان جنبش در روی زمین و نه در تونل‌ها ملاقات کرد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1094227

 

→ خواندن مطلب قبلی

وای نت: دومینوی استعفا میان سران امنیتی صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

سربازان نتزاه یهودا: ما به پول آمریکا نیاز نداریم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *