۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سفر هالیوی و بار به مصر

هالیوی و بار از مصر دیدن کردند تا آخرین اقدامات را برای حمله به رفح انجام دهند.

هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل و رونان بار، رئیس شین بت، صبح امروز از مصر دیدن کردند. به گزارش روزنامه والا، این دو با عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر دیدار کردند و در مورد عملیات نظامی آتی در رفح گفت‌وگو کردند.

یک مقام اسرائیلی گفت که هالیوی و بار با مقامات مصری درباره پرونده اسرای اسرائیلی در نوار غزه نیز گفت‌وگو کردند.

اسرائیل قصد دارد سربازان خود را به تدریج به رفح منتقل کند و بر مناطقی تمرکز کند که ارتش معتقد است رهبران حماس در آنجا پنهان شده‌اند.

سخنگوی دولت اسرائیل نیز با بیان اینکه اسرائیل در حال پیشرفت در عملیات علیه حماس در رفح است، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از استراتژی اسرائیل حذف غیرنظامیان منطقه از هرگونه خطر است.

در همان زمان، یک مقام نظامی اسرائیل گفت: ارتش آماده است تا فورا عملیات را آغاز کند و فقط منتظر تایید مقامات سیاسی هستند به گفته این منبع، ارتش تمامی آمادگی‌های لازم را برای عملیات در شهر جنوبی نوار غزه که آخرین پایگاه جنبش حماس در غزه محسوب می‌شود، تکمیل کرده است.

والا تصریح کرد: مصری‌ها بسیار نگران هستند که عملیات اسرائیل در رفح منجر به هجوم ده‌ها هزار فلسطینی به خاک آنها و حتی شکستن مرزها شود.

مقامات ارشد مصری در جلسات علنی و در مذاکرات بسته با اسرائیل به صراحت اعلام کردند که چنین سناریویی منجر به گسست روابط با اسرائیل می‌شود و حتی می‌تواند توافقنامه صلح بین کشورها را به خطر بیندازد.

سخنگویان ارتش اسرائیل و سرویس امنیت عمومی از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3660183

→ خواندن مطلب قبلی

تشکیل جلسه کابینه جنگ درباره معامله جدید

خواندن مطلب بعدی ←

امکان صدور حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو، گالانت و هالیوی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *