14 سال زمان برای آواربرداری از غزه

سازمان ملل: آواربرداری از نوار غزه ممکن است 14 سال طول بکشد.

سازمان ملل حجم آوارهایی را که باید در نوار غزه برداشته شود، حدود 37 میلیون تن تخمین زد و خاطرنشان کرد که روند تخلیه آنها ممکن است 14 سال طول بکشد زیرا جنگ بی‌سابقه اسرائیل و حملات شدید از اکتبر 2023 همچنان ادامه دارد.

پر لودامار، یکی از مقامات سرویس مبارزه با مین سازمان ملل متحد، گفت: ما تخمین زدیم که 37 میلیون تن سنگدانه معادل 300 کیلوگرم سنگدانه در هر متر مربع وجود داشته باشد.

او در طی یک بیانیه مطبوعاتی منظم به سازمان ملل در ژنو خاطرنشان کرد که برداشتن آوار ساختمانی با فرض استفاده از حدود 100 کامیون، 14 سال طول می‌کشد. وی تاکید کرد که مهمات منفجر نشده با آوار مخلوط شده است که این امر ماموریت را بسیار پیچیده‌تر می‌کند.

لودامار معتقد است که حداقل 10 درصد از مهمات شلیک شده در درگیری منفجر نمی‌شود و بنابراین تهدیدی دائمی برای مردم، تیم‌هایی که مسئول جستجوی آوار برای بازیابی اجساد قربانیان هستند و همچنین تهدیدی دائمی برای کارگرانی که وظیفه آواربرداری را دارند به شمار می‌رود.

او درباره نشستی که اخیرا در عمان با برنامه توسعه سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی برگزار شد، صحبت کرد که به جستجوی بهترین راه‌ها برای مقابله با این آوارهای مخلوط با مواد منفجره اختصاص داشت.

وی توضیح داد که 65 درصد ساختمان‌های ویران شده در نوار غزه مسکونی هستند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1094943

→ خواندن مطلب قبلی

یورش شهرک نشینان به مقبره جناب یوسف

خواندن مطلب بعدی ←

اطلاعات آماری از جامعه دُروزی اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *