۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آماده شدن تل آویو برای صدور حکم بازداشت مقامات ارشد صهیونیستی

تل آویو در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت مقامات ارشد اسرائیل است.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست تصدیق کرد که تل آویو در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت احتمالی دادگاه کیفری بین المللی در رابطه با اقدامات مقامات ارشد خود در غزه است و وزیر خارجه اسرائیل نسبت به یهودی ستیزی هشدار داد.

این روزنامه توضیح داد که تل آویو دستوراتی را به سفارتخانه‌های خود در خارج از کشور صادر کرده است تا در صورتی که دادگاه بین المللی کیفری علیه رهبران ارشد و افسران ارتش اسرائیل به دلیل اقدامات آنها حکم بازداشت صادر کند، برای یک واکنش خشونت آمیز و یهود ستیزانه آماده شوند.

جروزالم پست افزود که اسراییل کاتز، وزیر خارجه، نامه‌هایی را در این خصوص به نمایندگی‌های اسرائیل و سازمان‌های یهودی در خارج از کشور ارسال کرد و پیشنهاد کرد که این سازمان‌ها با مقامات محلی برای تقویت امنیت همکاری کنند.

در این زمینه، این روزنامه خاطرنشان کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی هیچ بیانیه رسمی در مورد روندهای معلق صادر نکرده است، زیرا دادستان کریم خان، در نوامبر 2023 تأیید کرد که در حال بررسی وضعیت غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی است و اسرائیل بیم آن را دارد که وی در آینده نزدیک و شاید حتی در این هفته، حکم بازداشت صادر کند.

به نوشته این روزنامه، کاتز با بیان اینکه از دادگاه کیفری بین‌المللی انتظار دارند از صدور حکم بازداشت مقامات ارشد اسرائیل در سطوح سیاسی و امنیتی جلوگیری کند، مدعی شد: هیچ چیز تحریف‌کننده‌تر از تلاش برای جلوگیری از دفاع اسرائیل از خود نیست. وی جنگ در غزه را کارزار ارتش اسرائیل در غزه برای نابودی حماس توصیف کرد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-799025

→ خواندن مطلب قبلی

آشفتگی در نظام سیاسی صهیونیستی؛‌ چه کسی دولت نتانیاهو را منحل خواهد کرد؟

خواندن مطلب بعدی ←

تظاهرات خانواده‌های گروگان‌ها در پی تهدید وزرا به انحلال دولت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *