۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بلینکن از حماس خواست پیشنهاد توافق را بپذیرد

بلینکن: حماس پیشنهاد بسیار سخاوتمندانه‌ای دارد، امیدوارم به سرعت تصمیم درستی بگیرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، صبح دوشنبه برای اولین بخش از یک سفر گسترده‌تر خاورمیانه وارد عربستان سعودی شد. وی در این سفر ابراز امیدواری کرد که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با پیشنهاد بسیار سخاوتمندانه برای آتش بس در غزه و تبادل اسرا با اسرائیل موافقت کند.

بلینکن روز دوشنبه در جریان نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض گفت: حماس یک پیشنهاد سخاوتمندانه از سوی اسرائیل دارد و افزود: آنها باید تصمیم بگیرند و امیدوارم تصمیم درستی بگیرند. وی ادامه داد: ما می‌توانیم با گذشت بیش از شش ماه از آغاز جنگ، تحولی اساسی در پویایی ایجاد کنیم.

بر اساس آنچه یکی از مقامات ارشد این جنبش به خبرگزاری فرانسه گفت، قرار است نشست سه جانبه در قاهره بین مصر، قطر و حماس برگزار شود. انتظار می‌رود که حماس روز دوشنبه پاسخ خود را به پیشنهاد دستیابی به آتش بس و توافق مبادله‌ای ارائه کند.

حماس بر خواسته‌های خود، یعنی لزوم توقف جنگ در نوار غزه برای هفتمین ماه، خروج ارتش اشغالگر اسرائیل از نوار به‌ویژه محور نتزاریم، بازگشت آوارگان به مناطق خود در غزه پافشاری می‌کند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر در این خصوص گفت که مصر نسبت به پیشنهاد آتش بس و آزادی گروگان در نوار غزه امیدوار است اما منتظر پاسخ درباره پیشنهاد اسرائیل و حماس است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-799047

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات خانواده‌های گروگان‌ها در پی تهدید وزرا به انحلال دولت

خواندن مطلب بعدی ←

تعویق دوباره حمله اسرائیل به رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *