۳۰ شهریور ۱۴۰۳

توقف جنگ،‌ خط قرمز صهیونیسم مذهبی

حزب صهیونیسم مذهبی برای انحلال دولت خط قرمز تعیین کرد.

عضو کنست زوی سوکوت از حزب صهیونیسم مذهبی صبح امروز (سه شنبه) در مصاحبه با معاریو با اعلام خط قرمز این حزب، در مورد معامله احتمالی گروگان گیری و ادامه جنگ در غزه به‌ویژه عملیات زمینی در رفح صحبت کرد.

Capture 82

سوکوت گفت: ما باید از منافع کشور اسرائیل محافظت کنیم، به همین دلیل ما انتخاب شدیم و منافع کشور اسرائیل پایان دادن به جنگ با اهدافی است که کابینه تعریف کرده است. ما اکنون در یک دوراهی قرار داریم. فشارهای زیادی از سراسر جهان بر ما به عنوان یک کشور وجود دارد تا کاری را انجام دهیم که بر خلاف منافع دولت اسرائیل باشد، هدف ما این است که در این جنگ پیروز شویم و توانایی‌های حماس را از بین ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در تمام مدت ما گفتیم که راه بازگرداندن ربوده‌شدگان فشار نظامی بسیار قوی بر حماس و سینوار است، این راه درست برای بازگرداندن ربوده‌شدگان است که ما همیشه می‌گفتیم.

این عضو کنست ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم از معامله قبلی آدم ربایی حمایت کنیم زیرا وزرای ما تمام شب در جلسه کابینه نشستند و با رئیس شین بت، رئیس ستاد، رئیس موساد و نخست وزیر صحبت کردند و به این نتیجه رسیدند که این معامله خوب و به نفع مردم اسرائیل است و جنگ متوقف نخواهد شد؛ ما درست می‌گفتیم، جنگ در حال حاضر متوقف نشده است. حماس تنها برای توقف جنگ آماده است و این خط قرمز ماست و ما در هیچ شرایطی حاضر به انجام آن نیستیم.

وی افزود: همه ما می‌خواهیم ربوده‌شدگان را در اسرع وقت به خانه بیاوریم اما سوال اینجاست که آیا قیمت این معامله ارزشش را دارد یا نه؟ ما فکر می‌کنیم وقتی بقیه ربوده‌شدگان را آزاد می‌کنید، این معامله ارزشی ندارد.

وی مدعی شد: دردناک‌ترین مفهوم برای کشور اسرائیل این است که آنها حرف دشمن را جدی نگرفتند و بارها شنیدند که حماس می‌گوید که خواهان اشغال شهرک‌ها و در حال آموزش هستند، متأسفانه در گذشته آن را جدی نمی‌گرفتیم. ما برای هیچ معامله‌ای آماده نیستیم.

در پایان از سوکوت پرسیده شد که اگر اسرائیل تصمیم به انجام معامله بگیرد و جنگ را برای یک دوره معین یا کاملا متوقف کند، آیا جناح صهیونیسم مذهبی دولت را منحل می‌کند، ‌وی در پاسخ گفت: اگر معامله موجب توقف جنگ شود، ‌قطعا ما از دولت خارج می‌شویم. توقف جنگ خط قرمز ماست.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1095454

→ خواندن مطلب قبلی

تعویق دوباره حمله اسرائیل به رفح

خواندن مطلب بعدی ←

موج جدید افزایش قیمت‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *