۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هیأت اسرائیلی به مصر نمی‌رود

کانال 7 عبری: تیم مذاکره کننده اسرائیل به مصر نمی‌رود.

یک مقام سیاسی اسرائیل گفت که در اسرائیل تصمیم گرفته شده است که تا زمانی‌ پاسخی از حماس که احتمالا عصر چهارشنبه خواهد رسید به مصر اعزام نشود.

پیشنهاد مصر شامل پیشنهاد خروج بازرسان اسرائیلی در کریدوری است که شمال نوار غزه را از جنوب آن جدا می‌کند (کریدور نتزر). علاوه بر این، ساکنانی که به شمال باز می‌گردند توسط نیروهای مصری غربالگری می‌شوند و اسرائیل از طرق دیگر آنها را زیر نظر خواهد گرفت.

منابع اعلام کردند که پیشنهاد مصر برای هر دو طرف قابل قبول است، اما هنوز بر سر تعداد افراد ربوده شده که آزاد خواهند شد اختلاف نظر وجود دارد.

به گفته این منبع، اگر حماس بیش از 20 گروگان را آزاد نکند، ممکن است مدت زمان آتش بس کوتاه شود. حماس از درخواست خود برای اعلام پایان جنگ دست برنداشته است، اما آماده است در طول آتش بس درباره آن بحث کند.

وب‌سایت‌های عبری گزارش دادند که نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تصمیم به توقف تهاجم ارتش اسرائیل به رفح در زمینه افزایش فشار بین‌المللی علیه عملیات‌های اسرائیل در جنوب نوار غزه و تلاش‌های میانجی‌ها برای دستیابی به توافقی جدید برای آزادی زندانیان گرفت.

بر اساس این گزارش، پیش از این دو تاریخ برای آغاز عملیات تعیین شده بود، اما نتانیاهو تصمیم به تعویق آن گرفت. این در حالی است که در صورت شکست تلاش‌ها برای دستیابی به توافق، این روند در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

نتانیاهو ظهر امروز با ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی که مخالف این توافق است و خواستار ورود نظامی به رفح است، دیدار خواهد کرد.

همزمان، فراکسیون مذهبی صهیونیست‌ها نشستی غیرعلنی برگزار خواهند کرد و پس از آن بزالل اسموتریچ وزیر دارایی بیانیه‌ای را به رسانه‌ها ارائه خواهد کرد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/636084

→ خواندن مطلب قبلی

تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا

خواندن مطلب بعدی ←

اعمال خشونت علیه سربازان زن اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *