۳۱ شهریور ۱۴۰۳

استروک: دولتی که برای آزادی 33 ربوده شده معامله را قبول کند، لایق ماندن نیست

استروک، وزیر شهرک سازی: معامله‌ برای آزادی 33 ربوده شده؟ دولت با این کار اهداف جنگ را دور می‌اندازد.

در حالی که دولت اسرائیل با بحران سیاسی در رابطه با معامله یا اقدامی در رفح دست و پنجه نرم می‌کند، اوریت استروک، وزیر شهرک‌سازی و مأموریت‌های ملی صبح امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی جنجالی گفت: دولت که صدها هزار نفر را به جنگ می‌فرستد و اهدافی را که تعریف کرده است برای آزادی 22 یا 33 ربوده شده، دور می‌اندازد. در حالی‌که بیشتر ربوده شدگان در غزه بدون هیچ شانسی برای آزادی، باقی می‌مانند، به‌جز ادامه جنگ راه دیگری وجود ندارد.

استروک گفت: اهداف تثبیت شده دولت شامل برچیدن و انهدام همه ظرفیت‌های حماس در غزه، ایجاد شرایط برای بازگشت ربوده‌شدگان و رفع هرگونه تهدیدی از غزه علیه اسرائیل برای مدت طولانی است و دولت باید همزمان روی این سه هدف تمرکز کند.

استروک افزود: آزادی تنها برخی از ربوده شدگان به معنای رها کردن بقیه ربوده‌شدگان است که اسرائیل هیچ هزینه‌ای برای آنها نخواهد داشت، مگر با تامین هزینه‌های جنگ.

وی افزود: این حتی قبل از آن است که بگوییم با پرداخت فعلی شما ساکنان پاکت غزه و شمال را رها می کنید. تاکید بر این نکته حائز اهمیت است که پیشنهاد مصر شامل سه مرحله است که در پایان آن از یک سو جنگ به پایان می رسد و از سوی دیگر تمامی گروگان‌های حماس آزاد می‌شوند.

استروک ادامه داد: توافق به این معنی است که ما یک دور دیگر را انجام داده‌ایم. وی در مورد احتمال موافقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با این توافق و سناریوی خروج حزب مذهبی صهیونیست از دولت و فروپاشی ائتلاف، گفت: در این جنگ، ما از خیلی چیزها از جمله ارزش‌ها و ایدئولوژی چشم پوشی کرده‌ایم. در هر مرحله از خودم می‌پرسم: آیا هنوز در چارچوب اهداف جنگ هستم؟

واکنش به اظهارات جنجالی استروک

خانواده ربوده‌شدگان با انتقاد شدید از سخنان وزیر، در واکنش به سخنان وی گفتند: کشوری که رهبران آن ارزش‌ها و قداست زندگی را فراموش کرده‌اند، کشوری نیست که قابل زندگی کردن باشد. ما از نخست وزیر و کابینه می‌خواهیم با عمل و نه گفتار ثابت کند که همه ربوده‌شدگان اعم از زنده و مرده در اولویت هستند و در معامله فعلی آنها را به خانه بازمی‌گرداند.

یکی از اعضای حزب یش آتید، در واکنش به سخنان استرک گفت: دولتی که مسئول بزرگترین شکست مردم یهود از زمان هولوکاست است، با 1300 کشته و 133 اسرائیلی که هنوز تحت نظارت آنها اسیر هستند، حق حکومت ندارد. استعفا دهید و به خانه بروید، شما مایه شرمساری کشور، صهیونیسم و ​​دین هستید.

وزیر هیلی تروپر نیز سخنان وزیر را اظهارات مهر و موم شده خواند و گفت: می‌توانید از طرح آزادی ربوده‌شدگان حمایت کنید و می‌توانید با آن مخالفت کنید، اما باید از اظهارات مبهم و ناراحت‌کننده خودداری کنید.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2024

→ خواندن مطلب قبلی

نامگذاری محله‌ای در حیفا به نام جو بایدن

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی: اکثر صهیونیست‌ها خواهان استعفای فوری نتانیاهو شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *