۳۱ شهریور ۱۴۰۳

حمله لاپید و آیزنکوت به رهبران دیوانه اسرائیل

آیزنکوت و لاپید به رهبران دیوانه اسرائیل حمله کردند.

آیزنکوت، وزیر کابینه جنگ اسرائیل و یاییر لاپید، رهبر مخالفان، با در نظر گرفتن اینکه اسرائیل در معرض باج گیری قرار گرفته و به گروگانی در دست دیوانه‌های غیرمسئول تبدیل شده است، به دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به شدت حمله کردند.

آیزنکوت که پیش از این سمت رئیس ستاد ارتش را برعهده داشت، با حمله به رهبری دولت گفت: وزیرانی در دولت وجود دارند که از طریق تهدیدات سیاسی باج خواهی می‌کنند. این کار خطرناک است و به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند.

آیزنکوت که از دستیابی به توافق مبادله‌ای با حماس و به تعویق انداختن حمله به رفح حمایت می‌کند، افزود که در دولتی شریک خواهد بود که بر اساس منافع ملی اسرائیل و نه بر اساس منافع سیاسی تصمیم می‌گیرد.

اظهارات آیزنکوت پس از آن صورت می‌گیرد که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، طبق درخواست خود، با نتانیاهو در پس مذاکرات جاری برای انعقاد قرارداد مبادله زندانیان با حماس، دیدار کرد.

بن گویر پس از این دیدار گفت که نتانیاهو قول داده است که وارد رفح شود و جنگ را پایان ندهد یا به قول وی «معامله نامشروع» نبندد.

در عین حال، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل از بنیامین نتانیاهو خواست که تسلیم نشود و به یحیی سینوار فرصتی برای آنچه که او آن را برای اسرائیل تحقیرآمیز توصیف کرد، ندهد.

بن گویر و اسموتریچ هر دو با انعقاد قرارداد مبادله زندانیان با حماس مخالف هستند و تهدید می‌کنند که در صورت وقوع از دولت خارج خواهند شد.

گروگان دیوانه‌ها

یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز همسو با آیزنکوت، در مورد دیدار بن گویر با نتانیاهو، گفت که دولت اسرائیل گروگان «دیوانه‌های غیرمسئول» شده است.

لاپید در سکوی “X” اضافه کرد که بن گویر به تمام جهان و منطقه می‌گوید که نتانیاهو ضعیف است و علیه او کار می‌کند و غیر قابل باور است که او بلافاصله اخراج نشده است.

لاپید گفت: یک وزیر با سابقه جنایی (منظور وزیر امنیت ملی ایتامار بن گویر) در دفتر نخست وزیری می‌ایستد و او را تهدید می‌کند که اگر آنچه از او خواسته شده است را انجام ندهد عواقب آن را خواهد دید.

مخالفان و اعضای شورای جنگ، نتانیاهو (74 ساله) را به ناتوانی در دستیابی به اهداف جنگ جاری در نوار غزه از 7 اکتبر 2023 به‌ویژه حذف حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از نوار متهم می‌کنند.

با این حال، نتانیاهو به موضع خود چسبیده است و درخواست برای کناره‌گیری و برگزاری انتخابات زودهنگام را رد می‌کند و ادعا می‌کند که این امر دولت را فلج می‌کند و مذاکرات مبادله زندانیان را برای مدت 8 ماه متوقف می‌کند.

با توجه به اختلافات شدید در مذاکرات غیرمستقیم بین دو طرف، سطح خوش‌بینی در مورد امکان دستیابی به توافق بین حماس و اسرائیل برای تبادل اسرا و آتش‌بس کاهش یافته است.

حماس بر ضرورت پایان دادن به جنگ، خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه، آزادی بازگشت آوارگان به مناطق خود و ورود کمک های بشردوستانه کافی، در چارچوب هر توافقی با تل آویو، پایبند است.

از سوی دیگر، نتانیاهو و وزرای دولت او، از جمله بن گویر، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار، با توجه به حضور حدود 1.4 میلیون آواره در آنجا، بر حمله به رفح اصرار دارند.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2116464.html

→ خواندن مطلب قبلی

جمع آوری شواهد از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

خواندن مطلب بعدی ←

نامگذاری محله‌ای در حیفا به نام جو بایدن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *