۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی: اکثر صهیونیست‌ها خواهان استعفای فوری نتانیاهو شدند

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر صهیونیست‌ها خواهان استعفای فوری نتانیاهو و سران امنیتی هستند.

نظرسنجی که عصر روز سه‌شنبه در کانال 12 عبری منتشر شد، پیش‌بینی می‌کند که اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، ائتلاف فعلی 52 کرسی و اپوزیسیون 64 کرسی را به دست می‌آورد.

Capture 2

این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب اردوگاه دولتی به رهبری بنی گانتز با 29 کرسی بزرگ‌ترین حزب، حزب لیکود با 21 کرسی در رتبه بعدی قرار دارد و یش آتید به رهبری یاییر لاپید با 15 کرسی سومین حزب بزرگ است. شاس، اسرائیل بیتنو و اوتزما یهودیت هر کدام 10 کرسی کسب خواهند کرد. هدش تعال و رعام 5 کرسی و صهیونیسم مذهبی به رهبری وزیر دارایی بزالل اسموتریچ موفق به کسب 4 کرسی خواهند شد.

طبق این نظرسنجی اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد اپوزیسیون همراه با اردوگاه دولتی و هداش تعال 70 ماموریت دریافت می‌کند در حالی‌که ائتلاف تنها 50 کرسی دارد.

در این نظرسنجی پرسیده شد که آیا نتانیاهو باید استعفا دهد یا خیر، بیش از نیمی،58 درصد، پاسخ دادند که او باید فورا این کار را انجام دهد. بیش از 28 درصد از رای دهندگان لیکود نیز نظر مشابهی داشتند.

48 درصد از پاسخ دهندگان در این ظرسنجی گفتند که یوآو گالانت وزیر دفاع باید فورا استعفا کند، نیمی از مردم از استعفای فوری رئیس ستاد سرهنگ هرزی هالیوی حمایت کردند و 56 درصد معتقدند که رونن بار، رئیس شین بت باید اکنون استعفا کند.

علاوه بر این، 54 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که انتخابات باید سریعا برگزار شود و 37 درصد پاسخ دادند که وزرای گانتز و آیزنکوت باید دولت را ترک کنند.

چه کسی برای پست نخست وزیری مناسب‌تر است؟

در مقایسه بین نتانیاهو و رهبر اپوزیسیون لاپید، 34 درصد نتانیاهو را مناسب‌ترین گزینه برای تصدی این پست دانستند و 25 درصد گفتند لاپید مناسب‌ترین است. از سوی دیگر، وقتی از پاسخ دهندگان پرسیده شد که بین نتانیاهو و گانتز چه کسی برای نخست وزیری مناسب‌تر است؟ 36 درصد از گانتز حمایت کردند و تنها 30 درصد نتانیاهو را مناسب دانستند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics

→ خواندن مطلب قبلی

استروک: دولتی که برای آزادی 33 ربوده شده معامله را قبول کند، لایق ماندن نیست

خواندن مطلب بعدی ←

وضعیت تخلیه‌شدگان: تشدید بیماری‌های روانی، افزایش اعتیاد به الکل و خشونت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *