۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آغاز تخلیه غیرنظامیان در رفح

اسرائیل تخلیه غیرنظامیان در رفح را آغاز کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک روز پس از کشته شدن سه سرباز صهیونیست، اسرائیل روند تخلیه غیرنظامیان از رفح را آغاز کرد.

پس از تهدیدها و اظهارات فراوان مبنی بر ورود به رفح، اسرائیل صبح امروز (دوشنبه) تخلیه غیرنظامیان را از منطقه محله‌های شرقی این شهر آغاز کرد. از صبح، اطلاعیه‌هایی منتشر و پیامک‌هایی ارسال شد که از ساکنان محله‌های شرقی خواسته شد تا به مواسی و شهر خان یونس بروند.

از آنجایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح زندگی می‌کنند، هر طرحی برای اقدام گسترده در شهر برای نابودی حماس شامل تخلیه گسترده و طولانی غیرنظامیان به شمال است. اما در این مرحله بر اساس مصوبه هیأت وزیران، تخلیه موقت و محدود حدود 100 هزار نفر در جهت آمادگی برای فعالیت نظامی در شهر انجام می‌شود.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: بر اساس تایید رده سیاسی، ارتش اسرائیل از مردم می‌خواهد که به طور موقت به فضای گسترده بشردوستانه بروند. این موضوع به تدریج مطابق با ارزیابی‌های وضعیت فعلی پیشرفت خواهد کرد.

Capture 7

در اطلاعیه‌های ارتش اسرائیل در محله‌های شرقی رفح آمده است: ارتش اسرائیل از گسترش منطقه بشردوستانه در منطقه المواسی خبر می‌دهد و از این پس این منطقه از دیرالبلاح در شمال به بلوک‌های 2323، 2371، 2360، در جنوب و شرق تا مرکز شهر خان یونس همانطور که روی نقشه نشان داده شده است، گسترش می‌یابد.

ارتش مدعی شد که کمک‌های بشردوستانه گسترده در این منطقه ادامه خواهد یافت ارتش اسرائیل به مبارزه با حماس ادامه خواهد داد. یادآوری می‌کنیم که شهر غزه یک منطقه جنگی خطرناک است، از رفتن به شمال رودخانه غزه خودداری کنید. به حصار امنیتی شرقی و جنوبی نزدیک نشوید.

ارتش اسرائیل در محله‌های شرقی رفح «تخلیه فوری به منطقه بشردوستانه» را اعلام کرد.

شب گذشته، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده برای گفتگو با گالانت درباره فعالیت نظامی اسرائیل در رفح، بار دیگر بر تقاضای آمریکا مبنی بر اینکه باید برنامه‌ای معتبر برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی در نظر گرفته شود و جریان کمک‌های بشردوستانه به منطقه را نیز حفظ کند، گفت‌وگو کرد.

بر اساس این اطلاعیه، دو طرف درباره موضوع مذاکرات در حال انجام برای آزادی ربوده شدگان گفت‌وگو کردند. رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که گلاانت در جریان این دیدار ورود به رفح را به اطلاع آستین رسانده است.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/pzm-soldiers/Article

→ خواندن مطلب قبلی

رسانه‌های اسرائیلی: نتانیاهو با عنوان «مقام دیپلماتیک» علیه توافق بیانیه صادر می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

هشدار سازمان ملل درباره حمام خون در رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *