۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تلاش بلژیک برای تحریم اسرائیل از سوی اتحادیه اروپا

نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که کشورش تحریم‌ها علیه اسرائیل را اعمال خواهد کرد.

الکساندر دی کرو اعلام کرد که برای وادار کردن اتحادیه اروپا به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه شهرک‌های یهودیه و سامره تلاش خواهد کرد.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، اعلام کرد که کشورش تلاش خواهد کرد تا اتحادیه اروپا تحریم‌های شهرک سازی در یهودیه و سامره را به دلیل جنگ در نوار غزه اجرا کند.

نخست وزیر در گفت‌وگو با روزنامه لو سوآر گفت: اگر ما به تنهایی اسرائیل را تحریم کنیم، مسیرهای تجاری به سادگی تغییر می‌کند و هیچ تاثیری نخواهد داشت، به همین دلیل است که ما چندین هفته در حال مذاکره با کشورهای اتحادیه اروپا برای یافتن راه حلی برای این مشکل هستیم.

دی کرو گفت که کشورش چند ماه پیش اقداماتی علیه اسرائیل در نظر نگرفت اما از آن زمان اوضاع تغییر کرده است. نخست وزیر گفت: 35000 نفر در غزه کشته شدند که 10000 نفر از آنها کودک بودند. این تنها دلیل نیست، بلکه اروپایی‌ها عواقب آن را متحمل خواهند شد، سال‌ها بعد به ما خواهند گفت که ما شاهد اتفاقات بودیم و کاری نکردیم.

معاون نخست وزیر از حزب سبزها که به خط قوی ضد اسرائیلی شهرت دارد، با انتشار توییتی نوشت: درخواست اسرائیل برای تخلیه غیرنظامیان از رفح و تهاجم برنامه ریزی شده منجر به قتل عام خواهد شد. بلژیک برای اعلام تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل تلاش خواهد کرد.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/world-news/europe/article/15702471

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی: خاطره هلوکاست در حال محو شدن است

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش ارزش شکل در پی حمله به رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *