۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پایان مذاکرات آتش بس در قاهره

دور کنونی مذاکرات آتش بس در قاهره پایان یافت.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که دور کنونی مذاکرات در قاهره به پایان رسیده است و هیأت آن برای مشورت با رهبری این جنبش عصر یکشنبه قاهره را ترک می‌کند.

حماس در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: میانجی‌های مصر و قطر به ما پاسخ دادند زیرا مذاکرات عمیق و جدی با آنها انجام شد.

حماس در این بیانیه، رویکرد این جنبش را مثبت با مسئولیت تمام، و اشتیاق و عزم برای دستیابی به توافقی که خواسته‌های ملی مردم فلسطین را برآورده می‌کند؛ پایان کامل تجاوز؛ خروج از کل نوار غزه؛ بازگرداندن آواره‌ها؛ تشدید امداد و شروع بازسازی غزه اعلام کرد و افزود که قرارداد مبادله زندانیان، آن را تکمیل می‌کند.

اسامه حمدان، از رهبران ارشد حماس در همین زمینه گفت که اسرائیل سعی کرد فقط بر موضوع مبادله تمرکز کند و به شروطی که ما مطرح کرده‌ایم پاسخ نداد.

وی روز یکشنبه در بیانیه‌ای تلویزیونی افزود: جنبش در قاهره همه ایده‌ها را با دیدی باز مورد بحث قرار داد و ما پاسخ‌های روشن و مشخصی برای دستیابی به منافع مردم خود ارائه کردیم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت در مذاکرات وجود دارد، بیان کرد: فرمول توافق مشخصی که میانجی‌ها ارائه کرده‌اند حاصل شده و منتظر پاسخ رهبری نسبت به آن هستیم.

نتانیاهو به مواضع سرسختانه خود پایبند است. وی مجدداً درخواست‌های حماس را برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه رد کرد و با این ادعا که حماس، قدرت و تهدیدی برای اسرائیل است، تاکید کرد که جنگ تا زمانی که به تمام اهداف آن دست یابد، ادامه خواهد داشت.

نتانیاهو روز یکشنبه در کلیپی که دفترش آن را پخش و منتشر کرد، گفت که اسرائیل نمی‌تواند شرط حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ را بپذیرد تا با پیشنهاد آتش‌بس موافقت کند و اتهامات داخلی و خارجی مبنی بر ایجاد مانع در اجرای این طرح را رد کرد.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/05/05/1539171.html

→ خواندن مطلب قبلی

یورش پلیس به دفاتر الجزیره

خواندن مطلب بعدی ←

توقف روابط تجاری ترکیه با اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *