۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ادامه عملیات نظامی در رفح

ارتش رژیم صهیونیستی علی‌رغم همه مخالفت‌ها و پایبندی به معاملات، همچنان بر اجرای عملیات نظامی در رفح پافشاری می‌کند.

بامداد روز سه‌شنبه پس‌ از اینکه اورشلیم اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس حماس، انتظاراتش را برآورده نمی‌کند، تانک‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی وارد رفح شدند.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در حال انجام حملات هدفمند علیه حماس، در شرق رفح است. یک مقام امنیتی فلسطینی و یک مقام مصری گزارش دادند که تانک‌های اسرائیلی وارد غزه شده و به نزدیکی رفح رسیدند و در 200 متری (650 فوت) پایانه گذرگاه رفح با مصر قرار دارند. هر دو به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند زیرا مجاز به گفت‌وگو با مطبوعات نبودند.

منابع فلسطینی از حملات هوایی شدید در شرق رفح خبر دادند که دست کم پنج کشته برجای گذاشته است. رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر با وجود مخالفت شدید بین‌المللی با عملیات نظامی در این شهر، حملات هوایی را در رفح به طور منظم انجام داده است.

دفتر بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشنهاد اخیر حماس به دور از الزامات اساسی اسرائیل است. نتانیاهو بارها تاکید کرده بود که نیروهای اسرائیلی بدون توجه به معامله درباره آزادی گروگان‌ها، عملیات‌های نظامی را برای نابودی آخرین پایگاه‌های حماس در شهر رفح ادامه خواهند داد.

وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، اوریت استروک، دوشنبه شب به شبکه تلویزیونی گفت: من برای موفقیت نیروهایمان که در رفح می‌جنگند دعا می‌کنم. همزمان، خانواده‌های گروگان‌ها و معترضان ضد دولتی، دوشنبه شب را در خیابان‌های تل‌آویو و اورشلیم تجمع کردند و خواهان آتش‌بس شدند که به موجب آن 128 گروگان باقی‌مانده آزاد خواهند شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: تهاجم زمینی به رفح، پیامدهای انسانی ویرانگر در پی خواهد داشت و شرایط ناپایداری در منطقه را رقم خواهد زد که غیرقابل تحمل خواهد بود. وی افزود که پیشنهاد آتش بس حماس فرصتی است که نمی‌توان از دست داد.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان بازدید از واشنگتن از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا برای توقف قتل عام جدید در رفح مداخله کند و هشدار داد که این اقدام می‌تواند به جنگی فراسوی غزه منجر شود.

کاخ سفید بدون اشاره به جزئیات گفت که روز دوشنبه، بایدن طی تماسی با نتانیاهو مجددا مخالفت خود را با حمله نظامی اسرائیل به رفح ابراز کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه گفت: ایالات متحده از هیچ عملیات زمینی در رفح که غیرنظامیان را در معرض خطر قرار دهد، حمایت نخواهد کرد.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/israeli-tanks-said-to-roll-into-rafah-after-war-cabinet-okays-offensive

→ خواندن مطلب قبلی

حماس طرح پیشنهاد توافق را پذیرفت، اسرائیل مفاد آن را مورد توافق ندانست

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش ذخایر ارزی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *